7. sep. 2009

Tran eller D-vitamin dråper?

Her ligger jeg og hviler ut litt, med tran i hele håret

Hei, jeg heter Nora og jeg har nettopp spydd ned mamma, sofaen og to tepper! Kjempe bra start på dagen. Mamma har bestemt at jeg skal ta tran. Ikke godt, sier jeg da. Dette vil jeg ikke ha. Når maten kommer (sånn til vanlig asså...) så super jeg i meg hver eneste dråpe. Jeg lar ingen ting gå til spille og gulper nesten aldri. Sparer rett og slett på alt. Men, i går tok livet en annen vending. Mamma kom med en liten porsjon med tran til meg. Ren tran! Jeg spyttet ut alt sammen, selvsagt. Hvem liker tran liksom? Jeg trodde jeg var lur og ville slippe unna dette griseriet. Men, neida. Mamma prøvde å lure meg i dag. Hun puttet nemlig tranen oppi melka mi! Går det an det a? Den herlige varme melka som jeg har drømt om i hele natt. Etter å ha fått i meg nesten halve flaska, bestemte jeg meg for å kvitte meg med alt. Dette var ikke godt. Strålen sto ut av munnen min. Mamma vasket meg og seg selv. Men, tok hun hintet? Neida, hun fortsatte og gi meg resten av flaska. Hevnen er søt tenkte jeg. Smilte litt til mamman min. Så lå jeg helt stille og slukte i meg resten av flasken. Mamma var glad i noen få (merk: svært få...) sekunder. "Nå, tenkte jeg, nå gjør jeg det"! Og så spydde jeg like så godt ned mamma en gang til. Trodde hun at hun kunne lure meg liksom? Nei, ikke denna jenta! Hun prøver sikkert igjen i morgen. Skal tenke litt over saken. Men, kommer nok ikke til å like det noe bedre da.
Nå skal jeg ta meg en liten strekk på sofaen, før jeg må bade. Det liker jeg heller ikke. Kanskje jeg skal tenke ut en liten slagplan frem til da? Det er mye rart å finne på i badebaljen også. Bare vent og se....
(PS! I dag skal mamma på apoteket å kjøpe noen greier til Sander. Kanskje jeg skal lure henne til å kjøpe de D-vitamin dråpene, når vi først er der? Der slipper man unna med fire dråper som ikke smaker noen ting. Det sier Sander i alle fall. Han ville heller ikke ha tran. Eller skal jeg bare bestemme meg for å like tran og få i meg hele 2,5 ml hver dag?)

Ingen kommentarer: