18. sep. 2009

Stress å være "alenemor" i blandt

I dag har alt gått litt galt og i et voldsomt tempo. Begynte med at Sander hadde time på Ahus kl 10:15. Sent på dagen for småbarnsfamilier flest. Men, vel tidlig her i huset. Kom løpende inn på venterommet med to unger på slep rundt 10:13. Vi ble ropt inn kl 10:55... Ble stresset og svett. Nora skulle nemlig på helsestasjonen kl 12. Innen det skulle jeg da levere Sander i barnehagen og få i begge barna mat. Vi kjørte ut av parkeringshuset på Ahus kl 11:47. Da vi kom løpende inn i barnehagen, hadde jeg ikke fått gitt Sander lunsj og alle barna var ferdig å spise. De søte jentene tok han med seg inn på kjøkkenet og ga han noen fiskekaker og jeg løp videre med Nora hengende i bilsetet på armen. Kom heseblesende inn på helsestasjonen rundt halv ett. Ingen der! Helsesøster Ingrid kom tuslende ut med brødskiva i hånda. "Åh, der er du ja".... Pust og pes. Fikk veid og målt og gjort det jeg skulle før resten av barselgruppa kom. Vårt første møte. Så søte jenter. Vi skal møtes på cafe allerede på torsdag. Gleder meg til det. Godt å ha noen i nabolaget å henge med også. Vi er fem jenter i gruppa. Alle har jenter. 3 Selma'er, 1 Emilie og 1 Nora. Mye rosa på helsestasjonen i dag.
Kveldsstellet har også gått "på skinner".... Nora har ligget på stellebordet, mens Sander har skiftet, vasket seg og pusset selv, med litt hjelp selvsagt. Mens jeg har brettet klær fra tørketrommelen og satt på en ny maskin. (Stellebordet er på en benkeplate over vaskemaskinen og tørketrommelen. Jeg går ikke fra henne!) Hjulpet Sander med astma-medisiner og eksemsalve. Matet henne mens jeg leste bok for han. Og dryppet olje i øret hans.(Dont't ask...)
Ja, noen ganger føles det som om jeg har 14 armer. Det går med et skrik, det meste. Nå er jeg helt utslitt. Hjertet hamrer litt ekstra og nakken er litt stiv.
Nå har Sander lagt seg og Nora sover i sofahjørnet sitt, og er mor klar for Cæsar, gull-rekka og så senga! Makan til dag.

2 kommentarer:

Mylen sa...

HUff a meg Solveig - dette hørtes ikke lett ut. Veldig masete dag da.. Du bli litt strengere med Petter :)

Så gøy med barselgruppe her på Løvenstad - også 3 Selmaer.. oj.. :)

Klem Mylen

Solveig sa...

Ja. jeg burde være strengere i blandt. Men, du vet...kundepleie kundepleie. Mye reising på den mannen. Gudskjevlov ikke mange dager som dette.
Gøy med barselgruppe. Virker som veldig søte og hyggelige jenter. Kaffe på Barista på torsdag.