4. sep. 2009

Gjenbruk

Hva skal jeg gjøre med alle de fine klærene og tingene som Nora og Sander vokser i fra? Vi har så masse fint tøy, tepper og mange fine leker osv. Faktisk en hel haug i str 50 som nesten ikke er brukt. Nora rakk ikke innom alt. Jeg vil ikke gi dette til Frelsesarmeen. Jeg gir sekkevis med klær i året til dem. Babytingene vil jeg heller gi et annet sted.
De store tingene selger jeg på Finn etter hvert. Men, klær og leker ønsker jeg å kvitte meg med etter hvert som de vokser fra det. Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre med dette? Eller er det noen som vil arve litt?
Har så masse fint til både gutt og jente. Liker ikke å kaste ting som er like helt og like fint. Babytøy blir jo ikke utslitt. Klær med flekker på, kaster jeg. Men, det som er rent og helt sparer jeg på. Lekene er jeg ikke klar for å rydde vekk enda. Nora må få leke litt med de først.
Kom gjerne med tips! Eller gi meg beskjed om du har en liten gutt eller jente på vei som kunne tenke seg å arve litt klær.

4 kommentarer:

Knut Kjesbu sa...

Hei
Skal høre med samboer og hennes søster, noen de kjenner noen som er på utkikk:)

Moderen sa...

Hei Solveig! Jeg har også vært sånn som sparer på alt. Og stort sett blir det aldri bruk for det. Jeg sparte alle klærne til Erlend, men så kom jo Linnea og da ville jeg selvsagt ha jenteklær. Det jeg gjorde var å selge kasser med klær på Finn.no. Sortert etter str. Jeg må si det er veldig fint å gi bort til slektninger og venner hvis de har bruk for det. Hvis ikke kan det hende noen andre trenger litt billige og fine klær. Jeg syns man bør få litt igjen for fint babytøy, så derfor har jeg ikke gitt bort gratis. Nå er jeg som deg.. har tonnevis med babyklær som Tora har vokst ut av, og har de litt på vent så lenge. Selv om vi ikke har plass til å lagre dem så veldig lenge. =)

Camilla sa...

Sikker på at du ikke trenger det til nestemann?

Maja sa...

Mamma har spart på noen få ting som jeg brukte da jeg var baby, og det er faktsik ganske koselig:) en kjole, en bitteliten sparkebukse, en genser som hun har strikket. Så gi det bort, men kanskje spar på noe? :):)