5. sep. 2009

Lørdag morgen

De to siste kveldene har Nora hatt så vondt i magen. Gråter hele tiden. Stakkars. Når hun ikke spiser, så gråter og promper hun. Må jo nesten le litt også. Selv om jeg synes synd på henne. Til og med når hun sover, så ligger hun og promper. Mye luft inne i den lille kroppen. Men, når hun sovner for kvelden, så sover hun godt. Så det er vel ikke vondt da. I dag sov hun til 07:15. Da la hun seg i halv elleve tiden i går. Hun var vel helt utslitt av all gråtingen sikkert. Sander la seg kl 19 i går. Han sovnet mens jeg sang for han. Våknet når jeg gikk ut av rommet, men sov igjen allerede før jeg var kommet opp trappen. Han var vel sliten av all gråtingen han også. Han og jeg ble vekket av Nora i dag morges. Vi har sovet på samme rom alle tre i de to nettene som Petter har vært borte. Han er i Bergen på jobb, men kommer hjem etter på. Det gleder vi oss til.
I dag skal jeg nemlig få en liten stund for meg selv på et senter. Strømmen tror jeg. Litt slitsomt på en lørdag, men det gjør ikke noe. Jeg trenger litt "luft under vingene" i dag. Har hatt en time fri fra barn siden Nora ble født for fem uker siden. Jeg vil kjøpe meg noen nye støvletter og fortsette jakten på blå Converse. Vet de har de på Strømmen. Var innom fire butikker på Metro, men der hadde de blå fra str 41 og oppover. Litt vel store kanskje? Håper jeg finner dem i dag. Har noen andre sko i kikkerten også. Kanskje det blir tre par på meg i dag? Det hadde vært herlig!
Petter skal på fest i dag. Han skal kjøre bil og det er jeg glad for. I morgen skal vi nemlig på teater. Eller, dvs det er bare Sander og jeg som skal. Sammen med Karianne og Julie. Men, Petter, Nora, Tom og Linnea skal være med oss ut å spise lunsj først. Ikke gøy å dra ut med to unger og en fyllesjuk mann.... Blir som tre barn det, nesten.
Når Nora våkner etter på skal vi ut å gå tur. Håper det ikke begynner å regne. Er litt lei av regn nå. Har funnet et kjempe stort klatrestativ borti her. Sist jeg gikk forbi, holdt de på å bygge det opp. Håper det er ferdig nå. Og at det er lov til å bruke det. Vi får se. Sander har gledet seg til at det skal bli ferdig.
Ha en fin-fin lørdag alle sammen!

Ingen kommentarer: