13. sep. 2009

Høst på fjellet

Nettopp kommet hjem fra en herlig helg til fjells. Familien delte seg på et underlig vis denne helgen. Kort sagt: Petter, Pål, Mads og Bjørn dro opp til vår hytte i Ål for å jakte på onsdag morgen. På fredag kom Øystein opp til dem. Etter dagens økt, dro Pål og Mads til Nesbyen der Anna og Moa, Katrine og Pernille, Nora og jeg var.
Jeg var hjemme med Sander og Nora fra onsdag til fredag. Fredag morgen leverte jeg Sander i barnehagen, pakket Nora i bilen og reiste opp til hytta til Katrine og Pål. Sander ble hentet i barnehagen av bestemor og bestefar. Har vært hos dem på Ekeberg hele helgen. Nora er forøvrig en drøm å kjøre bil sammen med. Stoppet to ganger på vei opp. En liten mat-stopp. Og en liten stopp for å strekke litt på ryggen. På vei hjem sovnet hun i Nesbyen og våknet av Sander som nærmest dro henne ut av bilen her hjemme. Ingen stopp i dag.
I helgen har vi kost oss masse med god mat, tre små søte baby-jenter og herlig høstvær. Nora har sovet masse. Vi delte et rom nede i underetasjen på hytta. Det er ikke vinduer på det rommet. Veldig mørkt og ganske kjølig. (Det beste rommet!) Lørdag morgen måtte Nora vekkes kl halv ti!! Hun hadde sovet siden kvelden før. Jeg var da helt sprengt. Mildt sagt... Måtte vekke henne da jeg ikke orket å vente lenger.
Møtte Petter nede i Nesbyen i dag slik at han kunne kjøre sammen med Nora og meg hjem igjen.
Da vi kom hjem, satt Sander, bestemor og bestefar og ventet på oss her hjemme. Så deilig å se Sander igjen. Han hadde savnet oss masse. Og vi hadde nok savnet han enda mer. Nå er vi alle fire sammen her hjemme. I et par dager. Så reiser Petter til nord-vest-landet på fisketur fra onsdag til lørdag. Rykker opp (eller ned?) fra jakt-enke til fiske-enke. Men, om bare et par uker nå så rykker jeg rett tilbake til jakt-enke igjen. Da skal de til Trysil. Siste jakttur med overnatting i denne omgang. Da får det være nok synes jeg. Nå skal vi i alle fall kose oss litt her hjemme i sammen.


Tante Solveig og Pernille

Meg selv og Anna

Moa


Katrine og Pernille (og Nora i vognen)

Ingen kommentarer: