4. mars 2009

Sander 3 år i dag - og litt om bjørner...

I dag har Sander bursdag, endelig. Han har ventet lenge lenge på at det skulle bli mars. Vi vekket han rett før kl syv i dag. Vi hadde en muffins (som jeg og Sander bakte i går) med et lys på. Burde vært tre lys, men muffinsen var svært liten... Så sang vi hurra for deg. Han ble litt flau, men det gikk kjapt over til ren glede da han skjønte at han skulle få kose seg med den muffinsen helt alene i senga. Før frokost! Flagget hang allerede ute da han kom opp for å spise mat. Han var veldig stolt og glad. I barnehagen hang flagget allerede ute. På inngangsdøra har de en plakat med bilde av den som har bursdag. Og alle damene sa gratulerer med dagen i kor da han kom inn. Ble kjempe flau og glad... igjen.. I kveld skal han ha fest for besteforeldre, tanter og onkler. Og fetter-Noah da. Vi ordnet i stand det meste i går kveld. Han har hjulpet til med alt sammen. Han har til og med bakt en egen muffins til Oldefar (!) Den er helt lik de andre. Men, han vet hvilken det er, og han gleder seg til å gi han den.

En helt annen ting.... i dag leste jeg et stykke om Lars Monsen i Nettavisen. Om hvordan du skal oppføre deg hvis du skulle møte på en bjørn. Eller to grizzly-bjørner da, slik at gjorde. Jeg vet ikke om jeg hadde vært i stand til å tenke helt klart i en slik situasjon, men det kan jo han selvfølgelig. Han møtte på de to i Canada. Og snakket med de (!?) og skøyt et varselskudd over hodet på de. Da gikk de. Men, det morsomme var at han snakket til de på engelsk! Han var jo tross alt i Canada. Bjørnene der forstår jo ikke norsk... hahaha.. Mens jeg leste det, kom jeg til å tenke på min farmor som til tider var litt surrete og hadde en helt egen form for humor. Hun snakket nemlig engelsk til vår Irske setter Juster for at han skulle forstå henne.. Usikker på om det var humor eller "surrete" som gjaldt da... Men, hun gjorde i alle fall det.

Ingen kommentarer: