23. mars 2009

Kontroll av mor og to barn...

Har hatt fri i dag! Egentlig burde jeg ha nytt dagen i sola, men det var en grunn til at jeg hadde fri. Var på svangerskapskontroll på morgenen. På ettermiddagen var jeg med Sander på 3-års kontroll. Det gikk jo kjempe bra! Han var i en gruppe med fire andre gutter på samme alder. Helsesøster skulle observere de og språket deres. "Skravlebøtta" Sander sa ikke et ord mens vi var der! Han er kjempe flink til å snakke, så det er ikke så veldig nøye egentlig. Hun ville gjerne vite om de snakket i setninger og hvordan det lå an med uttalen av r og k osv. Han har kontroll på det, men hun ville vel helst høre det fra han da. Ikke fra meg. Da vi kom ut, snakket han i vei igjen. Hun er nok vant med at barna trenger litt tid til å bli varm i trøya. Håper jeg...
Jeg var innom jordmor en tur også i dag, mens jeg var i bygget. Så dette har vært en dag fylt med helsebesøk. Fikk fiksa en hel del andre ting også, mens Sander var i barnehagen. Nå skal jeg gå i gang med rydding til vaskedamen som kommer på onsdag. Så slipper jeg å ha det hengende over meg i hele morgen, om jeg heller får lyst til å finne på noe annet.

Høres ut som om jeg er nødt for å ta meg en tur ut på verandaen å binde fast tingene der ute. For en vind! Høres ut som om det blåser opp til storm jo. Håper uværet og snøen som er meldt bare er forbigående. Merkelig så fort man skal vende seg til vår-følelsen :-)

Ingen kommentarer: