4. aug. 2008

Lett blanding - tutti frutti :-)

Selv om det er kjipt at ferien er over, så er det så deilig å være tilbake på jobb. Jeg er så glad for at jeg har en jobb jeg elsker! Er jo allerede på arbeidsuke nr to etter ferien.
Vi får noe ut av sommerdagene etter kl fire også. Vi har vært veldig så sosiale hver eneste dag. På lørdag hadde vi rett og slett en pause fra venner og kjente. Petter og jeg hadde skikkelig kjærste kveld. Leide film, noe vi aldri gjør. Og lagde god middag. Mys mys. Filmen var vel ikke akkurat av det romantiske slaget. Jeg prøvde alle triks i boka for å få Petter til å se på PS I love you med meg. Men, han beit ikke på akkurat. Det blei Lange flate ballær 2! Vi lo masse. For en film. Ha ha. Liker sånn humor.

På søndagen tok vi oss en harrytur for å fylle fryser'n. Elin ble også med oss. Vi fant en skikkelig favorittbutikk. Den inneholdt ikke mat...med sports- og fritidsklær. Makan til priser! Kunne ønske jeg var svensk...eller nei forresten.
Fikk meg i alle fall en etterlengtet softshelljakke. ENDELIG!! Lommeboken min (og fornuftige Petter) sa at jeg ikke fikk kjøpe verdens kuleste Pumabag, men bare vent. Jeg kommer tilbake snart. Når jeg skal kjøpe nye skiklær til vintern er det ingen tvil om hvor turen går, for å si det sånn. Digg å finne sånne steder.

Jeg prøvde å gi teltet på Ekeberg en sjanse i år, men det var dårlige greier. Pleier jo å være bra da, men ikke denne gangen synes jeg.

Det er forresten så moro å se på folk på Ekeberg under Norway Cup. Det skinner så veldig igjennom hvem som er det for det sportslige og hvem som er der for å finne noen å kline med. Eller bli Facebook-venn med, eller hva det er de er ute etter. Jeg har forøvrig vært der en del sjæl i min ungdom. Ikke for det sportslige. Kan ikke huske at noen spilte fotball egentlig. Kan kun huske de kjekke gutta. Jeg var heller ikke der for å få meg Facebook-venner. Hadde vel ikke pc på den tida heller kanskje. Huff da.... Fikk vel et par brevvenner da kanskje. Jeg skreiv muligens til de på skrivemaskinen min? Husker ikke som sagt. Men, gøy var det.
Når det kommer til det sportslige, så har jeg jo vært en del ganger i Partille Cup da. Både pga av håndball og klining sikkert. For en fantastisk tid! Jeg husker at pappa sa jeg kunne velge mellom to uker i "syden" (der er det ordet igjen....) eller fem dager i Partille. Valget var ikke så vanskelig. Håndballens mekka som de kalte seg der over i Sverige. Det var bare ikke noe man gikk glipp av. Husker spesielt et år vi var der, hvor en stor andel av laget klina med samme svensken. Går det an? Det er tusenvis av spillere og innbyggere og ta av. Så velger alle den samme. Mulig han hadde en del selvtillit etter de fem dagene han var i paradis. Det beste er at en av jentene har trodd helt til i år eller i fjor, eller når det var, at hun var den eneste! Ha ha.. Snakk om nedtur.

Jeg håper Sander blir en lagspiller av et eller annet slag. Bare ikke hockey, det er for kaldt for mor. Hva som helst annet. Jeg kommer nok til å bli monster-mam på sidelinja. Heier og dirigerer om hverandre. Skal nok melde meg som "sove-vakt" på alle overnattingene på cuper også. Ha ha...stakkars gutten.

Anyway, etter en del avsporinger, så skulle jeg bare si at jeg har hatt en fin helg. Selv om jeg koser meg på jobben, så gleder meg til neste ferie som er om ca 7 uker. Da skal vi til Kreta (!), syden altså. Det blir kjempe deilig!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ble jo fryktelig nysjerrig på navn og lokalisering på denne sportsbutikken :)
/T

Anonym sa...

den ligger på svenskegrensa. Charlottenberg kjøpesenter. Thon-senter er det vel? Ikke inne i senteret, men på andre siden av veien. Godishuset og sportshuset ligger der. Kjempe stort og bra. Og herlige priser! Solveig