16. aug. 2008

Hvorfor er ikke sægging snart ute?

Moter og trender kommer og går. Men, det ser ut til at sæggingen består. Hva er det med denne moten? Jeg er ikke gammeldags i det hele tatt, men har lite til overs for sægging. Jeg godtar at folk er som de er. Men, ærlig talt..Hvorfor henge ropma utenfor buksa? Spesielt når man er 15 år og ikke har rompe.. Det er viktigere å gå til anskaffelse av funky boxere, enn selve buksa tydeligvis. Når man sægger, så ser man ikke på buksetypen uansett? Kan er sægger kjøpe hvilken som helst bukse i hvilken som helst butikk? Bare det er baggy...
Jeg er nysgjerrig på hva det er som gjør at denne "greia" ikke går av mote. Det er jo ikke fint. Det ser bare helt uintelligent ut rett og slett. Er det ikke på tide å komme litt videre? Dra opp buksa og se litt skikkelig ut? Eller det kult å se dum ut?
Noen mener jo at det er et statement. Men, da lurer jeg på hva det er man ønsker å uttrykke. Hvis det er en slags protest, hva protesteres det mot? Og er det noen som tar tak i det de ønsker å få frem?
Det som er det ekle, er at ikke alle boxershortsene som vises i sin helhet er helt ren bestandig. Hvis rompa på død og liv må vises, kan det være en idé og skifte undertøy litt oftere. Hvis du har bare en rosa Bjørn Borg eller Calvin Klein, så sægg bare den dagen som den er ren. Alt synes for den som går bak deg.... Tenk på det.

Nå skal det sies at da jeg var fjortis, var det in å ha buksa så langt inn i rompa som mulig. Kanskje det ikke var noe særlig penere. Men, det gikk over gudskjelov.

Ingen kommentarer: