27. aug. 2008

Sirkus og irriterende ord

I går var Sander på sirkus for første gang. Tante Katrine hentet han i barnehagen og dro først på McDonalds for å spise sammen med alle de andre som skulle være med. Tenk han var helt i ekstase. Noah, Bendik og alle de andre gutta på sirkus i sammen. Han kom hjem nærmere kl ti i går kveld. Med blinkende lys-effekter i hånd. Stolt som bare det.
Petter har nå revet snart hele terrassen nede. Jeg gjorde en innsats på klesrommet i går. Fikk kastet en hel søppelsekk med klær. Det er så befriende!

I dag, mens jeg satt på toget, hørte jeg på noen fjortis-jenter som babla og maste hele veien til byen. Jeg blir så fascinert av dem. Jeg ser de hver dag forøvrig. Alle ser helt like ut. Det er så komisk å se på. Men, anyway, jeg hang meg litt opp i det at hun ene var så trøtt og skulle innom Kaffebrenneriet for å kjøpe en sterk kaffe å våkne på. Hun trengte en skikkelig expresso. Med svært tydelig X i midten der. Sånt kan jeg irritere meg over en hel dag. Det heter espresso! Jeg hadde lyst til å si det til henne.. ha ha..men med fare for å bli hu gamle sure kjerringa på toget som bryr seg med alt, så lot jeg være. Jeg har også vært fjortis, skikkelig fjortis og. Jeg vet hvordan de tenker. Jeg bare glemmer det litt i blant.
Jeg begynte å tenke på noen andre ord og uttrykk som jeg er så lei av at folk bruker.
Som f. eks Fra spøk til revolver! (hvis du er i tvil: Fra spøk til alvor) og I hytt og gevær! (i hytt og pine) Hva er det med denne våpen greia egentlig...?

Hvorfor bruker man sånne uttrykk? De er ikke kule og de betyr ingen ting. Men, sånn er det jo. Noen slenger ut en ny vri og andre bruker den for alt det er verdt.

Ellers har jeg ikke noe mer å klage over i denne sjannger'n. Bortsett fra orddeling da! Men, det blir en annen dag.

1 kommentar:

Anonym sa...

ha ha. jeg ler meg skakk. er fan av dine BLOGS.
lillstrumpan