14. aug. 2008

Lesehesten fortsetter

I den siste tiden har jeg lest så mange bøker som virkelig rører meg. Og som jeg blir gående å tenke på i evigheter etterpå. Nå trenger jeg en pause og som nevnt tidligere, er Marian Keys det helt perfekte. Jeg har lest de alle. I alle fall alle de som er oversatt til norsk. Det er 8 bøker. Fire av de handler om en og samme familie. Det er fem søstre. En bok om hver av de. Dvs at jeg håper det kommer en bok om den femte søstern snart. Hun har ingen egen bok enda. Crazy familie kan man si. I alle fall noen av medlemmene. Disse bør leses i rekkefølge. Jeg har ikke gjort det. Men, da jeg leste den fjerde boken, oppdaget jeg at jeg burde lest den som en av de første. Jeg visste jo en del av det som kom til å hende. Det er litt dumt. De fire andre bøkene er helt "selvstendige". De kan leses i hvilken rekkefølge man velger selv.

Marian Keys er irsk og det er de jentene hun skriver om også. Hun skriver om deres liv i enten London eller New York. Eller i Irland et sted.

Bøkene er kjempe søte og kunne like godt handlet om deg selv eller en av dine venninner. Nå leser jeg Lucy Sullivan skal gifte seg. Det er den siste som er oversatt til norsk. Man blir glad av å lese disse bøkene. Her kommer rekkefølgen:

Vannmelonen
Rachel's ferie
Engler i L.A
Er den noen der ute?

Disse fire handler om Walsh søstrene. Resten kan som sagt leses fritt De heter:

De desperates cafe (min favoritt)
Sushi for nybegynnere
En sak har minst tre sider
Lucy Sullivan skal gifte seg















Ingen kommentarer: