11. juni 2008

"Frihet"


Jeg er helt enig i at vi skal holde på våre rettigheter her til lands. Som for eksempel trykkefriheten. Jeg skriver jo akkurat hva jeg vil. Og det gjør alle andre også. Forskjellen er at min blogg ikke blir lest av et helt land eller en hel verden.
Verden går helt av skaftet. Og det ser ikke ut til at det kommer til å bli spesielt mye bedre med tiden. Alle disse war against terror aksjonene gjør jo terroren bare enda verre. (Bush gjør jo en kjempe jobb!!!)
Og når det gjelder trykkingen av de berømte tegningene, hvorfor gidde??? Ja, hold på trykkefriheten. Men, tenk på alle oss andre da. Jeg er ikke interessert i at noen skal bombe oss sønder og sammen for en forbanna tegning. Dette er galskap. Galskapen råder selvfølgelig hos de som i det hele tatt gidder å hisse seg opp over dette. Fundamentalistene. Kan vi ikke bare droppe å trykke disse tegningene da, når man ser hva slags konsekvenser det får? Det er litt vel naivt å tro at ingen kommer til å angripe lille Norge. Lille Norge er ganske synlig på kartet. Det har Magazinet og Adressa sørget for.
Og i dag var det "dråpen" for min del. Noen (fundamentalister) har angrepet Fredrik Græsvig! Min helt i den journalistiske verden. Da går det for langt! Men, han (tøff som han er) kom seg helskinnet unna. Men, han er nødt for å late som om han er fra Sveits for å overleve i hverdagen. Bare at det er nødvendig, sier vel sitt?

Ingen kommentarer: