30. apr. 2009

Hvor har det blitt av russen?

Hvor er russen egentlig? Ja ja ja, jeg bor på landet. Men, jeg har da pleid å høre de før. Nå er det helt stille. Jeg har nesten ikke sett eller hørt dem i det hele tatt. Så mye kritikk de alltid får pga bråk, hæreverk, og høy musikk. Men, i år føler jeg at de er totalt fraværende. Litt synd egentlig. De er liksom et "vårtegn" de. De trenger jo ikke å ødelegge alt rundt seg. Men, det er moro å se dem litt da. Tenk så moro de har det! De som klager mest og er mest irritert på de, husker helt klart ikke selv hvor moro det var. Jeg synes bare det er gøy og at de bør få vise seg litt. Enkelte av de har ventet på dette i 12-13 år. Da må det være lov til å være litt "crazy" i en måneds tid.

Det som derimot er litt dumt å se på, er de russene som synes selv de er så sinnssykt kule. Det må jeg bare le av. På lørdag satt jeg en liten stund på en benk på Aker Brygge for å vente på de jeg skulle møte. Da var det en del russ i området. I og med at det var tidlig på ettermiddagen og stekende sol, var det selvsagt en hel haug med barn. Jeg satt i nærheten av lekeplassen ved Nesoddenbåten. Barna strømmet til og ville ha russekort. Men, de fikk så sure svar! Hvis de i det hele tatt fikk noe svar. Russ som himla med øya og sa de var tomme for russekort. Tomme? 25. april? Det er lenge igjen til 17. mai liksom. Hva er greia med å være så "kul" og overlegen liksom? Og nesten dytte barna til side. I det store og det hele så er det jo kun barna som synes det er gøy å løpe etter russen eller i det hele tatt å gi de positiv oppmerksomhet. Når du har ventet i 12 år på dette, så kan man jo vise at man faktisk synes det er drit kult å bli løpt etter.
Det er i allefall mest moro å se den type russ som danser og ler og nyter av russetilværelsen. Med eller uten russekort i april...

Ingen kommentarer: