3. apr. 2009

God påske!

En time igjen! Så har jeg fri til og med tirsdag den 14/4. Planleggingsdager legges jo alltid til første dagen etter en ferie. Deilig med 11 dager fri.
Denne ferien skal nytes i fulle drag fra ende til annen. Noen dager på hytta og noen dager hjemme. Håper på stekende sol i hytteveggen. Hadde selvfølgelig vært optimalt med litt rødvin eller kaffe og baylis også, men nøyer meg med kakao i år. Dessverre.
I kveld er det fest igjen. Sander skal være med på festen. Nå har det vært litt mye barnevakt synes jeg. Jeg kjører jo bil uansett, så da slenger vi han med i baksetet. Anna og Katrine skal feire bursdagene sine i sammen.
Nå skal jeg snart ut på veien og stå i kø sammen med alle som skal på ferie. Det er noe dritt å kjøre hjem fra jobb på sånne utfartsdager. Da tar det alltid så lang tid. Første dagen i vinterferien dro jeg fra jobb kvart over tre. Og jeg rakk ikke barnehagen som stenger kvart over fem!! I dag tenker jeg å gå kl tre. Håper jeg rekker det da. Påskeutfarten er jo litt mer spredt da. Tvi tvi! Skal ut å kjøpe gaver til jentene før jeg skal hjem å fikse oss til fest. Sander og meg that is. Petter klarer å fikse seg selv.

Ønsker alle sammen en riktig god påske! Kos dere masse i sammen med venner og familie. Det skal i alle fall jeg!

Håper dere stikker innom siden min etter feiren også. Kan jo hende at jeg kommer med noen oppdateringer selv også. Vi får se..
Husk nå alle sammen:

Legg ikke ut på lange turer uten trening.
Meld fra hvor du går.
Vis respekt for været og værmeldingen.
Lytt til erfarne fjellfolk.
Vær rustet mot uvær og kulde selv på korte turer. Ta alltid med ryggsekk og det utstyret som fjellet krever. På lengre turer: Ha alltid med spade.
Husk kart og kompass.
Gå ikke alene.
Vend i tide. Det er ingen skam å snu.
Spar krefter og grav deg ned i snøen om nødvendig.
God Tur


Ingen kommentarer: