4. mai 2009

Kjapp oppsummering

For en herlig helg dette har vært! Sol fra ende til annen. Startet med en aldri så liten fest hos Marit på torsdag kveld. Kjempe koselig kveld med digg Thai-mat. I love it! De feststemte jentene dro på byen etter hvert og da dro jeg hjem.
Fredag morgen ble jeg vekket av Sander som ville si hadet til meg. Han sto pakket og klar til å dra på telttur med pappa, Tom og Julie. Han har minnet meg på, ganske så lenge nå, at jeg ikke skulle være med. Det er bare for gutter! Hadde nok glemt i farta at Julie er en jente og at hun skulle være med. Men, det er jo alltid stas med henne da. Uansett. Han hadde nok litt dårlig samvittighet, for han lurte på om jeg ville være med allikevel.... Men, mor hadde nok gledet seg lenge og vel til denne dagen. Helt alene hjemme.
Jeg benyttet fredagen og solskinnet til å gjøre en hel haug med husarbeid. Ut på dagen dro jeg en tur til Marianne og Harald. Marit, Janne, Anita og Juliet var også der. Vi grillet og koste oss i stekende sol. Dro hjem tidlig for å holde mitt eget løfte; en hel kveld alene med sofa og tv for meg selv! Men, etter ganske kort tid måtte jeg finne på noe. Så jeg strøk alle klærne som jeg hadde lagt frem til vaskedamen som kommer på onsdag. Jeg holdt på i halvannen time faktisk. Håper hun kan bruke den tiden jeg har spart henne på vinduene for eksempel... det er svært nødvendig for å si det sånn.
Fikk noen bilder av camperne i løpet av kvelden da:







(Sander og pappa er på tur alene. Ikke lett å huske forskjell på høyre og venstre sko allitd da.)

Lørdag formiddag våknet jeg til total stillhet og helt tomt hus. Å så herlig. Jeg så et par Brothers & Sisters episoder før gutta kom hjem. De hoppet rett i badekaret begge to. Jeg derimot tok meg en tur til Strømmen og shoppa litt. Babyting og litt til meg selv... Fant en kjole som jeg kan bruke i sommerens brylluper. Ikke så lett å finne noe som skal romme denne magen. Men, jeg har nok bestemt meg for å kjøpe den.

Lørdag kveld var det duket for fest igjen. Denne gangen hjemme hos Kristin. Damene feiret hennes bursdag med nydelig middag, vin og champis. Nok en gang forlot jeg en feststemt gjeng ut på kvelden. Jeg hadde lovet Petter å stå opp med Sander på søndag sånn at han fikk sov litt også. Så da var det bare å komme seg i seng da.

Søndag formiddag dro Petter og Pål på fisketur. Sander og jeg skulle bare ut å kjøpe oss en is, og endte opp på Losby. Han elsker å være der. Masse dyr og moro. I går var det ponny-ridning. Han er omtrent like tøff som meg når det kommer til hester. Han ville vente til neste søndag.... Det var kua og kaninene som var gårdagens favotitter.


På kvelden kom Katrine og Pål på middag. De dro hjem tidlig, da Katrine som er på overtid var sliten og ville hvile seg litt. Og for en natt det skulle vise seg å bli for henne....

Ingen kommentarer: