19. mai 2009

Bleiebrenneriet?

Enkelte menneskers oppførsel og fremtreden sjokkerer meg virkelig. I det siste har det stått skrevet en del om nordmenns cafe-vaner. Og da særlig de som er hjemme på permisjon med babyene. Snakk om å ta seg til rette. Jeg kan ikke huske at jeg har oppført meg slik som enkelte gjør. Håper det ikke er fordi jeg har fortrengt det. Men, at jeg faktisk er i stand til å være høflig ute blandt folk. Eller dvs, i stand til å opptre normalt..
Hva er for eksempel greia med å skifte bleie på ungen mens den ligger på bordet? Ikke bare sitter det folk rundt som koser seg med både kaffe og mat. Men, det kommer da noen etter på som skal spise også. På det bordet. Og som om ikke det er nok, så kan en cafe-ansatt fortelle at etter at en bleie har blitt byttet på cafeen, så har den blitt surret sammen og puttet opp i et tomt ølglass! Makan til folk.
En ting er at noen mener det ikke er en menneskerett å få barn. Men, det er i alle fall ikke en menneskerett og oppføre seg akkurat som det faller seg inn bare fordi man har en baby eller en liten unge med seg.
Alt er ikke søtt og sjarmerende. Og alle liker ikke barn. Og ikke minst; alt er ikke hygienisk selv om det er et lite menneske.
Håper jeg ikke er sånn som dette. Og håper at jeg ikke sitter og spiser lunsj på et bord med bleierester neste gang jeg skal ut.

2 kommentarer:

Moderen sa...

what? Sjokkert.. men det finnes dårlige eksemplarer av det aller meste i verden.. også elendige småbarnsmødre..

Solveig sa...

Ja det skal være sikkert. Ekkelt er det.. Men, som du sier, det finnes dårlige eksempler av det meste.