31. mai 2009

Litt her og der.

I dag er det søndag og helgen er ikke over enda.. fri i morgen også. Kan det bli bedre? På fredag var jeg hos frisøren med Sander og tok sommerklippen. Han var så flink. Satt som et tent lys faktisk. Det var nok litt redsel innblandet. Den barbermaskinen er så skummel. Det kom en gutt og satt seg i stolen ved siden av, rett før Sander var klar med sin klipp. Hans pappa spurte om han ville bli sånn som gutten ved siden av (altså Sander) på håret. Gutten stirrer på Sander og svarer til sin pappa; Ja, det kan jeg godt. Bare litt finere da.... Ha ha ha. Makan til frekkhet! Jeg synes han ser helt vidunderlig ut med sommersveisen sin. Han var fornøyd også. Han ville ringe til pappa med det samme for å fortelle at han hadde fått helt nytt hår!
Lørdagen startet på Losby gård. Vi hentet Petter på veien. Han hadde vært og drukket ut Morten siden dagen før. Han var sliten men allikevel frivillig med på å se på dyra. Jeg ble litt overrasket og veldig imponert.
På kvelden så vi på film og spiste god middag. Spiriten sluknet da. Han prøvde alt for å holde seg våken, men måtte gi tapt. Vi så på Ulvenatten på tv. Veldig bra film, men uten tekst. Og når halve filmen går på russisk, så er det litt vrient å holde følge. Men, allikevel veldig bra synes jeg da. Jeg som fikk med meg hele filmen..
I dag har vi vært i Kasper sin dåp. En kjempe koselig dag med masse venner og hans familie. Deilig tapas og masse gode kaker. Amalie og Sander fant seg en sitteplass ved kakebordet. Letteste adgangen til kakepynten der i fra. Ble en del mer pynt en kake for å si den sånn. Og en god del små fingeravtrykk i glasuren.
Petter er ute og nyter sol og sommer i marka med fiskestanga si nå. Jeg er hjemme her med Sander som sluknet med det samme han la seg. Lang og begivenhetsfull dag. Nå skal jeg bare slappe av litt alene før jeg også tar kvelden. Magen hopper fra den ene siden til den andre. Crazy-baby har fått litt mye kake i dag virker det som. Litt slitsomt egentlig. Lyst til å legge meg med det samme, men må vente til solen har gått forbi. Den står nå ca rett inn i soverommet. Det er ganske så varmt. Og i og med at vi ikke har "rukket" å skaffe oss gardiner enda, så er det helt grusomt der nede akkurat nå. Vi har bodd her i 2,5 år. Kan ikke rekke alt på en gang. Men, jeg ser jo nå at jeg bør ta tak i det problemet. Badelaken funket fint forrige sommer... Kanskje det gjør det i år igjen?
I morgen kommer foreldrene til Petter på "dugnad". Da skal meste parten av terrassen stå klar. Skal få tatt noen bilder i morgen. Den blir bare så utrolig fin! Petter er kjempe flink!!

Ingen kommentarer: