9. mai 2009

En underlig kunde....

....sto foran meg i køen på Prix i stad. Hun hadde tatt med seg to pakker bleier til den lille dattera som satt i handlevognen. Først spør hun om de har bleie-kort på Prix og får "nei dessverre" til svar. Så sier hun; å men jeg har Coop-kort, så da er det jo 10 kr avslag per pakke da. Hun i kassa sier at det ikke gjelder den typen bleier hun har kjøpte. Kunden "klikker" nesten og skjeller ut den stakkars dama. Bleier er så alt for dyrt og hvordan skal man vente av alenemødre at de skal kunne betale for alt mulig og blablabla. Hun i kassa beklager om og om igjen og er tydelig oppgitt. Køen blir jo bare lengre og lengre. Folk begynner å bli irritert. Det er lørdag ettermiddag og folk vil hjem. Så avslutter hun med å si; Ja, greit så bytter jeg til de som det er rabatt på da. Og så skal jeg ha 40 Marlboro Light!
Makan, tenkte jeg. Du er helt gal fordi alt er så dyrt og du klarer nesten ikke kjøpe ting til ungen din (som satt i vogna og hørte på det hele forresten...). Men, røyk har du råd til! Og da kommenterer du ikke prisen en gang? Folk er rare.
Nå er det Pippi og lørdagsgodis som gjelder her i huset. Dyrt eller ei. Men, det er det samme hver lørdag. Et kinderegg, Gomp-pastiller og Elias-potetgull. Og skulle prisene stige på noe av dette, så får det bare være. Da blir lørdagen helt ødelagt!

1 kommentar:

Kristin sa...

Fantatisk historie... Er det mulig, sier bare jeg!