9. jan. 2009

Zzzzzzzz.....

Endelig fredag! Skal skal vel ikke rope så høyt jeg som plutselig fikk meg en fridag i går. Men, helg er helg for oss alle. Og et skal bli veldig deilig.

Jeg er så trøtt!!!!! Når skal denne trøtte-perioden gå over da? Jeg husker at jeg var like trøtt sist, men jeg husker ikke hvor lenge det varte. Jeg vil bare sove og sove...

Denne gangen har jeg faktisk fått piller mot kvalme. Jeg er visst nok under kategorien "hyperemesis". Altså ekstrem kvalme. Sist kastet jeg opp døgnet rundt i over fire måneder. Gikk ned nærmere 10 kilo.

Denne gangen nøyde jeg meg med 5 kilo før jeg fikk piller. Det er egentlig reisesyketabletter. Jeg tar 3 om dagen. De er super effektive. Nå har jeg nøyd meg med å kaste opp 4-5 ganger siden 3. juledag! Hvorfor fikk jeg ikke de sist gang?

Julaften og 1. juledage var nok de verste dagene jeg hadde. I år har jeg ikke spist hverken julemat eller julegodterier. Kjipt! Men, nå er altså alt så mye bedre. Jeg spiser i alle fall mat.

Jeg elsker, nå plutselig, alt som har med appelsin og gjøre! Clementiner, solo, appelsin juice, Lollipop... osv... men ikke Fanta. Det funker ikke. Og så asiatisk mat da! Spiste det til middag i går igjen. Petter har ikke kommet hjem fra jobb før ni tida hver kveld. Så jeg spiser middag alene. Og det er Petter glad for. Og jeg da! Sander spiser ris, nan brød og agurk stort sett. Han elsker det!

Snart skal vi tilbake til normale vaner igjen. Håper jeg.. Stakkars Sander kan ikke leve på så kjip mat. Men, han er glad til. Inni mellom får han fiskekaker og kokte gulrøtter som er hans favoritt nummer 1! Så jeg forsømmer han ikke helt.


Denne helgen skal vi på fest og det gleder jeg meg til. På søndag er det juletrefest. Det blir nok også gøy. Neste uke er det også en juletrefest og så er jula over for denne gang.

God helg alle sammen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Solveig. Jeg prøver å legge inn en kommentar i dag - de andre gangene har den ikke kommet frem :(
Prøver igjen :)
Gratulerer så mye med baby i magen:) Så gøy!! Det blir spennende å følge med på formen din og magen din :-)

Solveig sa...

Hei Mylen! Tusen takk! Denne gangen gikk det bra med kommentaren. Gøy for meg! Jeg følger også din blogg. Du er flink!