4. jan. 2009

Romjul

Første juledag våknet vi ganske sent som vanlig. Litt lett frokost, så ut på tur. Jeg fikk prøvd den fine lua jeg fikk av Marit og Sander fikk innviet soveposen i vogna. Det var kaldt! Mamma, pappa, Sander og jeg gikk en times tur i området. Det er en fin tur som kalles Sia-runden. Ca 50 minutter. Det holdt i den kulda. Petter var hjemme og fikset til ny runde med besøk. Han hadde laget et kjempe fint koldtbord, med rester fra dagen før, som det skal være, og masse nytt. Foreldrene til Petter kom på besøk. Og det gjorde Elin og Ilan også. Enda mer mat!
Koselig dag.
Andre juledag var det vår tur til å gå ut. Vi dro opp til Ekeberg, til foreldrene til Petter. Det var også Katrine, Pål og Bestefar (Sander sin Oldefar). De serverte litt mer tapas lignende mat. Blir fort lei av julematen. Hadde en veldig hyggelig kveld der. Stille og rolig. Petter dro ut med noen kompiser, mens jeg og Sander dro hjem. Jeg koste meg hjemme med tv og sofa helt alene. Deilig!
Resten av dagene har det ikke skjedd så mye. Petter har vært syk og det har vel egentlig Sander også vært til tider. Så jeg har hatt to syke mannfolk i huset og det er ingen spøk. Gud så syke de blir!
Mandagen dro jeg til Merete, Verner og Birk på taco. Digg og avslappet kveld. Da fikk de syke mennene klare seg selv. Mor måtte ut å lufte seg.

Ingen kommentarer: