14. jan. 2009

Heia...hvem egentlig...?

Det er fare for at det kan bli litt trøbbel i heimen nå.... I går, da jeg hentet Sander i barnehagen, satt han sammen med noen andre gutter og ropte "Heia LSK".... Hjelpe meg, tenkte jeg, dette kan jeg ikke ta med meg hjem. Men, etter en liten chat i bilen osv gikk alt mye bedre. Så i dag, da han gikk inn i barnehagen, kom en av jentene for å ta ham i mot. Da ropte han "Heia Vål'enga"! Så da var alt greit igjen... for far i alle fall.. Spørs hva de prenter inn i hodet på han i løpet av dagen da. Dette må vi vel bare regne med, ettersom barnehagen ligger godt plassert midt på Romerike.
Kanskje Tom og Karinanne bør komme hjem snart? Ungen kommer til å bli helt ødelagt, når de skal være bort i seks uker. Det har bare gått to dager, og så skjer dette?? Nei, kom dere hjem!

I går da han hadde lagt seg, ropte han opp til meg at han hadde glemt å ta på seg sokker. Jeg ropte tilbake at han vet hvor de er og at han klarer å ta på de selv. Noen minutter senere var det helt stille.
Etter Cæsar, som var selve grunnen til at jeg ikke kunne hjelpe han med det samme (!), gikk jeg ned for å se hvordan det gikk. Da lå det massevis at sokker på gulvet og han sov som en stein allerede! Jeg løftet på dyna for å se om han hadde fått på seg noen... og jeg knakk sammen i latter. Han hadde hatt tatt på seg en hvit og en blå sokk. Men, ikke nok med det. Han hadde også presset på seg en truse utenpå pysjen. Den er alt for liten, så han hadde nok virkelig jobbet med å få dratt den over bleia og pysjbuksa. Det så helt komisk ut.
Han bruker jo ikke truse, da han bruker bleier fortsatt. Men, i sommer kjøpte jeg et par sett med trøyer og truser som han brukte som pysj fordi det var så varmt. Da var de store nok, og han fikk trusa utenpå bleia. Et herlig syn, som jeg burde ha tatt bilde av...

I dag er det juletrefest på jobben min. 120 påmeldte! Ca 50-50 med barn og voksne. Kan blir ganske voldsomt i kantina vår. Den er ikke så stor akkurat. Vi er ca 200 som jobber her på huset. Lunsjen er spredt utover 3 timer og det er alltid fullt.. Sander gleder seg stort til nissen kommer. Siste gang nå... så er jula over for denne gang. Han tror jo nissen kommer en gang i uka! Men, det har den jo nesten gjort også. Nå er jeg glad for at det hele snart er over.

Ingen kommentarer: