16. jan. 2009

Reise eller tur?



Hverdagslivet er definitivt tilbake, og det er gressenke-tilværelsen også. Petter har dratt på tur igjen. Jeg får ikke lov til å kalle det tur da, når det er jobb. Men, å reise til Ruhpolding for å overvære en skiskyterstaffet med kunder er tur synes jeg. Gleden var stor og kofferten full av varme klær da han dro kl halv seks i dag morges. På tur... Vi får se etter han på tv i morgen vi da. Håper jeg ser en skikkelig "nordmann" i utlandet med vikinghjelm og norske veranda flagg. (Må hjem å sjekke om vårt fortsatt står i boden...) Kanskje det til og med dukker opp noen malte ansikter i rødt, hvitt og blått.. Ja, dette håper jeg sendes på riksdekkende tv på lørdag formiddag.


Sander og jeg skal bare nyte livet på landet i mens. I morgen skal vi besøke vår nye baby-venn, Noah. På søndag skal vi gå tur og spise middag med mormor og morfar på Ullern.
Jeg har jo drøssevis med Brothers & Sisters episoder som jeg håper på å få sett litt av. Har ikke fått mulighet til å se flere enn de to første. Er vel strengt tatt ikke helt ferdig med episode nr 2 enda heller faktisk. Men, nesten.


I går hadde vi besøk av Katrine og Pål som lagde middag til oss. Er ikke det luksus! Gjestene kommer med maten på døra. Poser fra Jacobs fylt med "go'saka"! Middagen var bare helt fantastisk nydelig.
Ørret (helt fersk selvsagt) stekt i panne og kokt inn i en nydelig og helt enkel saus. Creme fraische og kikkoman. Mmmmmmmm!
Guløtter, kålrabi, ferske asparges og stekt sopp. Det var så godt. Jeg var mett lenge etter at jeg hadde lagt meg. Desserten besto av frisk jordbær, blåbær og bringebær med vaniljesaus til.


I dag er det asiatisk mat som gjelder igjen. Har ikke spist det på flere dager. Skal igjen gå for stekt spaghetti. Men, litt mer chilli denne gangen. Ble litt tam sist. Sander likte det veldig godt. Så da skal vi kose oss med det i dag, mens pappa er på "jobb".....




1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, stakkars Petter som må "jobbe" så fælt... :)