26. jan. 2009

Megamiks...

For en herlig helg! Startet opp fredag (etter jobb....da helgen starter altså...) med å ikke gjøre noe. Jeg var så sliten og uvel da jeg kom hjem, så jeg måtte ta en strekk på sofaen rett og slett. Jeg hadde forresten vært innom butikken og handlet inn til hele helgen på vei hjem og så hentet Sander da. Sovnet litt...da jeg våknet sto Sander og støvsugde i stua, mens pappa Petter var i full gang på kjøkkenet. Og på bordet lå det en tusenlapp! Ja, helt riktig! En tusenlapp du...til meg! Jeg fikk den til fritt bruk på den allerede planlagte shoppingturen som jeg skulle på lørdag formiddag. Makan til flaks! Petter lagde middag og jeg hjalp til å rydde litt. Følte jo at jeg måtte bidra litt.. La meg kjempe tidlig og sov helt til dagen etter. Jeg er så kjipt selskap om dagen, men jeg klarer ikke å gjøre noe med det. Bare sovner rett og slett.
Lørdag våknet jeg av en sms fra Katrine som foreslo innendørs-shopping i stedet for å rusle og kose oss i Grünerløkkas gater og butikker. Vi dro til Jessheim Storsenter. Det senteret bærer virkelig sitt navn! STORsenter. Vi var der i seks timer. Og da hadde vi ikke vært innom alle butikkene en gang. Og makan til salg. Overalt. 70 % over det hele og masse igjen i hver størrelse. Himmel og hav vi var i paradis. Anna, Moa, Jenny, Mette og Mille var også med. Vi spiste lunsj på et kjempe koselig sted der inne og da. Shoppet ikke i et kjør. Men, nesten.
Sander som skulle være hjemme og kose seg med pappa, var på shopping på et annet senter! Dette endte familien opp med på lørdag:

Solveig:

7 gensere... (1 fra Match, 1 fra B-young og 5 fra Gina Tricot)
Litt stæsj fra Black Design
Sokker (VIC...)

Sander:

Stor traktor - fra pappas shoppingrunde
3 gensere
En pysj
Strømpebukse
Alle klærne kjøpt på P.O.P og ble kjøpt på mammas runde...

Petter:

Fire gensere og en skjorte.

Ved kassen på P.O.P lå det et babyteppe til 70 % også... Så da kjøpte jeg et i grønt. Ellers ingen babyting. Litt tidlig synes jeg. Det får handle om Sander nå synes jeg.

Lønnsom dag for oss alle. Kjøkkenet var helt fullt av nye ting. Moro!

Etter shoppingen flata vi ut hjemme hos Katrine. Lotta kom dit også. Vi bestilte mat og så på Spellemannsprisen på tv. Skravla masse, spiste appelsiner og drakk solo! Mmmmm :-)

Kjørte hjem i tolv tiden i full snøstorm. Ganske ekkelt, men det gikk bra. Omtrent bare meg på veien.

På søndag stod vi opp, kledde på oss leke-ute-klærne og møtte på noen naboer i gata. Sander gikk på ski, akte på akebrett, snow racer og rompeakebrett. Jeg lagde kakao til alle sammen. Skikkelig koselig formiddag. På ettermiddagen var vi på kaffe og kaker hos min kusine Ingrid som feiret 20-års dag.
Kvelden hjemme ble taco og leie-film. Jeg har hatt lyst til å se "Flammen og Citronen" så lenge nå. Endelig har den kommet på dvd. Og hva skjer da?!! Jeg sovner...midt i filmen. Jeg kjempet i mot flere ganger, men hadde ikke en sjanse. Det hadde ikke noe med filmen å gjøre. I følge Petter var den kjempe bra. Men, jeg måtte gå å legge meg.
Nå håper jeg denne trøttheten snart gir seg!!!!!

I dag startet jeg dagen hos jordmor. Første kontroll. Hun var så søt. En dansk dame som bare var fantastisk hyggelig. Vi snakket blant annet om dette med trøtthet. Og hun mente at den henger litt lengre i for fleregangs fødende.. Dæm.....

I dag skal vi på middag til Elin, Ilan og Noah. Jippi! Lenge siden jeg har sett dem nå. Gleder meg en hel del...

Ingen kommentarer: