7. jan. 2009

Middagstips

Jeg har ikke dilla, tror jeg, men hele tiden lyst på asiatisk mat! Her om dagen ville vi bestille fra Pizza & Kina Expressen, i og med at det ikke finnes så mange steder å gå til i vårt område. Jeg bare måtte ha stekt spaghetti! Og hva sier de der? Neida, vi har sluttet å kjøre ut til deres område. Makan! Ikke bare ble jeg snytt for den retten der og da...men for alltid!
Da var det bare å komme seg i butikken da og kjøpe det som skulle til for å lage det selv.
Det var ikke så vanskelig akkurat. Jeg husket ikke helt hva som skulle til, så jeg måtte finne på min egen variant.
Først (mens spaghettien kokte) woket jeg biff skåret i strimler. Så la jeg det til side og woket løk og paprika. Hadde kjøpt chashewnøtter, men de var så salte så jeg la de i et glass vann. Jeg prøvde meg med en chop suey saus. En pose først. Sammen med grønnsakene. Da pastaen var klar helte jeg den opp i woken. Så helte jeg på en saus-pose til. Så kjøttet. Lot dette stå litt. Så puttet jeg opp i nøttene. My god!!!! Det var så godt. Kunne selvfølgelig ha vært mye sterkere, men hadde ikke ingrediensene til det der og da. Nydelig var det. Må lage det igjen snart. Sander synes også det var godt faktisk.
I dag tror jeg det blir kylling sweet & sour. Det er så godt og Petter liker det ikke! Så jeg må benytte sjansen til å spise sånt når jeg er hjemme alene.
Det er vel ikke så lenge til vi skal tilbake til Chi og spise heller. Der har de faktisk take away også. Mmmmm :-)

Ingen kommentarer: