30. okt. 2009

Tøffingen min

I dag har Sander fått vaksinen. Han var først veldig skeptisk. Skepsisen gikk raskt over i lettere panikk, da han så den nålen som skulle inn i armen. Han prøvde å vri seg unna i ett sett. Litt vrient for helsesøster og få det til. Men, det gikk til slutt. Ikke noe gråt, men mye klaging. Han var kjempe redd og det gjorde nok veldig vondt. 5 ml med vaksine tok litt tid å få inn. Da han kom tilbake til barnehagen, hadde de andre satt seg for å spise. Han slang seg nedpå og alle ville vite hvordan det hadde gått. Han var veldig stolt plutselig. Så sier han: "Han stikka meg i armen i dag. Det bare kilte litt. Gjorde ikke vondt!" Jaja, man glemmer fort.
Resten av vaksinen skal tas i uke 50 ca. Den deles opp i to omganger for de som er under ti år. Snart er det min og Petter sin tur også. Greit med alt som er gjort! Er det ikke det man sier?

Resten av dagen var Nora og jeg på farten. Som vanlig. Hun sov og jeg shoppa. I dag har jeg kjøpt 3 bursdagsgaver, 2 "fødselsgaver"; en til nyfødt nabo og en til hennes storesøster, og 7 julegaver!! Jippi! Jeg er i gang. :-)

Ingen kommentarer: