5. okt. 2009

Ammetåke

Jeg er så i tåka om dagen. Det er litt skremmende egentlig. Jeg gjør mye rart. Jeg kjenner selv at det glipper eller at ting ikke fester seg. Som i helgen.. Vi skulle lage vilt-gryte til mamma og pappa på hytta. Det er liksom vår greie da.
Handleliste (vår variant):

Viltkjøtt (reinsdyr)
Viltkrydder fra Arne Brimi
Jaktgryte fra Toro...
Cremè Fraiche
Fløte
Tyttebær
Brunost
Gulrøtter
Sopp
Løk
Ris
Rødvin til maten

Lørdag kveld satte vi i gang med matlagingen. Da vi var i gang oppdaget jeg at jeg hadde glemt noe.
Jeg hadde glemt: tyttebær, viltkrydder, cremè fraiche, fløte, brunost og rødvin hjemme!!! Går det an?? Jeg var kjørbar, så jeg kunne ha slengt meg i bilen og kjørt til en butikk. Men, 17 cm med nysnø, bek-mørkt ute og sommerdekk..... og noen mil til nærmeste butikk.... noe sa meg at vi måtte klare oss med det vi hadde. Etter mye om og men, mobbing og graving i kjøleskapet, fikk vi laget en gryte. Den ble faktisk veldig god. Men, ikke som den pleier å bli da. Selvsagt. Det er helt utrolig at det går an faktisk. Petter kommer nok aldri til å slutte å mobbe meg for dette.

Ingen kommentarer: