7. mai 2009

Fotball på hjemmebane


Stor stå hei! Vålerenga vant endelig! I dag morges, da jeg skulle inn å be Sander om å stå opp (fra min seng), satt han å så på nyhetene og sporten! Ha ha, synd på de som ikke klarer å skifte kanal selv. Anyway... Vålerenga vant 3-0 over Molde i går. Lillestrøm har vel ikke vunnet noe enda? Sander klappet og sa "Heia Vålerenga" plutselig. Er han medgangssupporter, eller har Tom sine skjenneprekner gått rett hjem? Tom velger nok å tro det siste. I don't care.... Pappa, altså Sander sin morfar, gleder seg til tiden hvor han kan ta med Sander på fotballkamper. Endelig en gutt han kan gjøre sånne ting med. Elin og jeg har kanskje ikke vært så interessert i det.
Morfar bryr seg ikke om Sander heier på Enga eller LSK. Hva som helst, bare det laget han vil gå å se på spiller mot Stabæk. Det er morfars lag. Mormors lag er Sogndal. Hun kan i allefall ikke beskyldes for å være en medgangssupporter. Støtter opp om laget på Fosshaugane uansett. Sander har virkelig noen valg å ta her i livet. Noen viktigere enn andre. Men, jeg har skjønt at valg av lag er viktig. Skal man følge hjertet, eller skal man følge geografisk tilhørighet? Dette får bli opp til gutta kjenner jeg. Men, det blir spennende å se hva han velger seg da. For husfredens skyld og for diverse vennskap (mor og fars venner) er det best å velge Enga vel....

Jeg synes det er gøy med fotball og blir veldig engasjert når jeg ser på kamper. Da helst Norge mot et eller annet land, og helst på pub. Det er moro. I dag er jeg bare glad for at jeg ikke er dommer og ikke heter Øvrebø... Huff stakkars fyr... Tror nok Drogba kunne ha skremt meg ganske bra inne i spillertunnelen også.

"Heia de som vinner"!

Ingen kommentarer: