2. mai 2008

Hvem er sykest? Og litt annet mix..







Hva er det som gjør at enkelte blir så mye sykere enn andre? Det blir jo sagt at menn holder på å dø av en liten forkjølelse. Ingen kvinner kan klare å sette seg inn i hvordan de faktisk har det og hvor syke de faktisk er.. Det er vel ikke mulig for en kvinne å bli så syk?
Men, stemmer virkelig det? Ja, jeg kan skrive under på at menn blir veldig syke. Jeg bor sammen med to stykker, så det vet jeg. Den ene er riktig nok bare to år, men jeg ser tendensene allerede. Tar etter pappa på en måte...

Men, det er enkelte jenter også som blir så voldsomt syke. Jeg er innom en del sykdommer i perioder som S drar med seg hjem. Det være seg omgangsyke, influensa, hoste osv osv. Det første jeg tenker er: å nei dette har jeg ikke tid til! Jeg må forte meg å komme over dette. Prøver og fortrenge det litt. Jeg har nå nettopp jobbet en hel uke med vond (VOND!!) hals. Rennende nese og lettere feber i løpet av dagen. Sjefen min sa bare at jeg skulle gå hjem, men hvem gjør min jobb da? Den ligger der og venter til jeg kommer tilbake og hoper seg opp med alt annet. Jeg lukket døren til mitt kontor i håp om å ikke smitte noen. Drakk vann og spiste c-vitaminer og kom over det.
Jeg prøver ikke i det hele tatt å fremstille meg selv som et overmenneske, for det er jeg ikke. Ikke i det hele tatt.... jeg er hjemme fra jobben pga av sykdom jeg også.

Jeg prøver bare å si at det går over! Jeg synes synd på venner som er syke og jeg vil gjerne hjelpe. Jeg blir bare så lei av syting og klaging ang det ene og det andre, når det dreier seg om banale ting.
Prøv heller bare å se litt positiv på tilværelsen. Så kommer det sikkert også en del positive medfølende tanker tilbake.

Jeg ser at poenget her er litt svevende og at jeg helt har gått opp for en skikkelig punsh line... Men, jeg trengte å få dette ut. Det er min blogg jeg bestemmer!!

Dagens utblåsing....


Ellers har jeg hatt en veldig fin dag. Ble ikke noe shopping bytur i regnværet med K og barna. Så jeg og S dro heller hjem til de på lunsj. S og J er like gamle, like sta og like opptatt av å ikke dele. S sitt problem i dag var nok at han ikke ville dele med J. Selv om J eier alle lekene. Begge sitter og holder på lekene og sier min min min! De leker egentlig ikke med tingene. De bare passer på at den andre ikke får lov å leke med den. Men, de er så glad i hverandre og kjenner hverandre kjempe godt. De leker fint sammen og klemmer masse på hverandre til vanlig da.

På vei hjem svingte jeg innom Alnabru og myste på tapeter. Så mye fint! Jeg fant mange jeg kunne tenke meg. Fikk låne med meg en stor perm hjem. Så nå har vi sammen kommet frem til den vi vil ha. Kommer til å bli veldig fint. Vi har også kommet frem til at alt de vi ønsker å gjøre i overetasjen kommer til å koste ca 200 000,-...så det er bare å begynne å spare..

Men, vi skal nå ta soverommet og bygge ny trapp ute. Og så får vi se hva som skjer med resten. Gøy å drømme seg bort da. Ikke fullt så gøy å innse at en stor andel av drømmene kommer til å forbli nettopp det. Men, men...

Nå skal jeg ned og legge meg og drømme enda mer om alt jeg ønsker meg.

Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves... er det ikke noe som heter det da?

Eller som Askepott sier: A dream is a wish your heart makes... hun endte opp med prinsen og halve kongeriket og et stort slott som sikkert var helt nyoppusset helt etter hennes smak. Jeg har allerede to prinser og et minislott, så mitt utgangspunkt er bedre enn hennes. Kanskje jeg ender opp med en konto med 200 000 på som kan oppfylle mine nyeste drømmer... sweet dreams....

Natta :-)

Ingen kommentarer: