6. mai 2008

Amsterdam +++




Nå er det bare to dager til vi skal til Amsterdam! Len deg tilbake, lukk øynene og bare misunn meg i det jeg skal si nå:
Det er meldt knall fint vær. Vi er seks jenter som skal reise sammen. Vi skal drikke mye vin. Vi skal shoppe masse. Vi skal være kulturelle. I alle fall noen av oss... Vi skal kommentere alt og alle. And we love it... Møte masse spennende og (sikkert) ikke fullt så spennende folk. Jeg skal ta masse masse bilder. De andre skal bli lei av det etter hvert. Selv om de er vant til det. Vi skal spise på gode restauranter og synge høyt på puber i løpet av natten. Eller dvs jeg synger høyt og de andre drikker shots... Hvem er kulest???

Hihi.. Jeg er jo Jackie NO så jeg kommer ikke så høyt på den lista er jeg redd. Men, jeg prøver igjen. Jackie NO er med i kofferten min. Regner med at den er med i L sin koffert også. Hvis ikke hun er lei da. Det er ikke jeg, for jeg bruker den aldri.

Ellers regner jeg med at M har gjort en grundig research på hvor og hva vi skal shoppe.

Vi skal nok slippe å lete så voldsomt, for vi skal bo midt oppi det hele. Jeg og E skal bo midt på den plassen hvor alle utestedene er. I alle fall en god del av de. Vi skal bo på Rembrandsplein. Vi skal shoppe i Kalverstraat. Og så skal vi vel henge rundt på Damplassen og Leidsplein.

Men, det er noe jeg gleder meg veldig til. Det er nemlig veldig veldig lenge siden jeg var der sist. Og da spiste jeg bami. Det er nudler som er fritert. Mmmmm.... Jeg skal til og med kjøpe med meg Baminudler hjem. I Holland er de eksperter på Asiatisk mat. The best ever.

Å jeg blir så glad når det er så mye å glede seg til!

Fikk forresten er hyggelig sms kl halv syv i dag tidelig. Min venninne H har født! Kl 05:23 i dag! Alt er bra med henne og lille prinsen. Og med pappan da. Gleder meg veldig til å hilse på. Men, jeg må desverre vente til vi kommer hjem fra turen.
En til av min "13" har også født nå. Så da trodde dere vel jeg var nede på 11....?? Men, nei da. I løpet av forrige uke fikk jeg to hyggelige beskjeder og små babiser på vei.

Så jeg er tilbake på 13 igjen.. Og ingen ting er vel bedre enn det. Mulig det kommer til å bli my lucky number etter hvert.

Anyway! Dette skal bli en deilig helg. Vi drar etter jobb på torsdag og kommer hjem natt til mandag. Det er andre pinsedag på mandag så da er det fri. Og enda bedre...det er planleggingsdag i barnehagen på tirsdag, så jeg har fri da også.

Men, det som er aller best er at jeg har kjøpt med nye Birkenstock til turen! De er så kule og jeg gleder meg til å gå med det. Da jeg kom hjem i går hadde jeg de i en skoeske oppi en fin papirpose. S synes det var så gøy så han gikk rundt med posen på armen i ekte "Paris" stil og har nå lært seg ordet "shopping". Pappa er ikke særlig fornøyd med mine former for lek bestandig. Som at han elsker å gå med hårbøyle og ta på deg lipsyl... ha ha..

Mange sidespor som vanlig. Men, sånn er det når jeg har så mye på hjertet hele tiden. Skal prøve å skjerpe meg og holde meg til et tema om gangen. Men, det er ikke lett.

Ha en fin dag!




Ingen kommentarer: