18. juni 2009

Snart bleiefri nå

Vi bestemt oss for å legge ned hele bleieprosjektet etter at vi selv skjønte at vi gjorde alt feil. Bare mas og kjas. Men, etter at vi la det ned har Sander tatt det opp igjen på egen hånd. Plutselig en dag ville han ikke gå med bleie. Noen dager har han med posevis med skiftetøy hjem fra barnehagen. Da har han ikke sagt i fra en eneste gang i løpet av dagen. Andre dager har han på seg samme trusa og buksa som han gikk hjemme fra med på morgenen. Det blir mindre og mindre skift med hjem hele tiden i alle fall.
I natt ble jeg vekket av at han stod ved sengen min og prikket meg på armen. "Mamma, mamma jeg må så tisse"... da er det bare å reagere med det samme. Han beregner ikke så veldig god tid. Vi løp inn på badet og rakk det med det samme. Han hadde på seg bleie, men den var helt tørr. Så tisset han og la seg igjen. Kjempe flink!
De fleste av dagene i de to siste ukene har han gått uten bleie og det går så bra. Men, om natta må han ha på. Han ville ikke ha på bleie i går natt. Og det resulterte i at jeg stod kl to på natten og skiftet pysj, tok på han bleie og måtte bytte sengetøy. Han sov hele tiden men jeg holdt på med dette. Skjønte ikke så mye da han våknet i min seng dagen etter med ny pysj og bleie. Han hadde ikke merket noen ting han.
Men, sånn utover dette så er vi nok snart i mål faktisk. Så mitt håp om bare en bleie-unge ser lysere ut enn noen gang! Jippi! :-)

Ingen kommentarer: