9. feb. 2009

Min "langhelg"

De siste dagene før helgen ble fylt til randen av dårlig samvittighet og stress. Petter dro til Tyskland onsdag morgen. Hva skjer da? Joda, Sander blir syk. Hver gang Petter skal bort!!! Tror jobben min er mer lei av hans reisedager enn hva jeg er. Måtte være hjemme med han på onsdag. Jeg fikset barnevakt til torsdagen, da jeg måtte på et møte fra 9-17. Men, han var så frisk og fin hele dagen og kvelden, så jeg avlyste barnevakten og bestemte meg for å sende han i barnehagen på torsdag. Da vi sto opp på morgenen, var han frisk og rask og glad over å komme i barnehagen igjen. Jeg satte meg i kø på motorveiene. Som vanlig mye trafikk pga snøen.... Da jeg hadde (nesten) nådd Skøyen ringte mobilen.... "barnehagen" lyser mot meg fra displayet.... DÆM! Sander er slapp og vil bare sove. Jeg tror han må hentes.... Ja, da var det bare å snu da. Barnevakta hadde dratt på jobb, så der var det for sent å spørre om hjelp.
Ut på dagen bestemte Elin og Noah seg for å komme en tur. Men, rett før hun kom ble jeg helt slått ut selv. Jeg ble så kvalm og slapp. Da hun kom, måtte jeg bare legge meg. Omgangsyke! Makan til hardkjør. Godt hun var der så noen kunne ta vare på Sander, for det kunne ikke jeg. Da Sander var i seng, tok hun taxi hjem igjen. Pappa kom på fredag morgen kl syv. Han passet S hele dagen frem til 14. Da måtte jeg opp en tur, fordi han måtte hjem. Petter kom hjem fra Tyskland kl 17, så da kunne jeg legge meg igjen. Og der ble jeg liggende helt til lørdag!
Ut på dagen på lørdag ble jeg bedre allerede. Vi skulle på fest til Pål og Katrine. Jeg hadde egentlig bestemt meg for ikke å dra, men jeg følte meg bra, og hadde et sterkt behov for sosial omgang. Petter stakkars, måkte hele lørdagen. Det var helt kaos på veien og jeg hadde ikke trodd vi skulle komme oss opp til dem, men det gikk fint. Etter MYE jobb med snø og bil. Petter fikk drikkeforbud, fordi jeg ville ikke kjøre hjem igjen. Da vi dro hjem der i fra måtte bilen måkes ut igjen. Vi hadde med oss snøskuffa i bilen. Jeg satt inni bilen sammen med Sander. Kunne jo ikke bidra allikevel, i og med at vi hadde bare en måke. Jeg tilbydde meg selvfølgelig å være den som måkte da.... men han ville gjøre det selv...)
På verandaen ved siden av sto det to polakker og så på. En i bar overs (!) og en litt fornuftig påkledd. De spurte om han trengte hjelp osv.. Da han ikke trengte det, ble de stående å se på, lenge. Så gikk han ene (den "nakne"... mye rart i den bydelen der altså...) inn å hentet videokamera! Så sto han der og filmet det hele. Petter som måker! Kjempe spennende film liksom. Kanskje det er sånn på Brattlikollen. Mye rart..
Søndagen gikk med til storrydding og rengjøring for min del. Og måking for Sander og Petter sin del. De jobbet ute ganske så lenge.
Nå er det så mye snø hjemme hos oss at vårt hus ikke synes fra veien en gang. Vanligvis kan de virkelig nysgjerrige se hva vi har til middag oppe fra veien. Men, så snart den er måkt vekk, så er det deilig med vinter og da. Håper den blir liggende en stund nå som det endelig er skikkelig vinter. Og det er vel i en måned eller to til vel? I dag startet dagen med minus 16.... så håpet om at den skal ligge er jo der da.
Ha en fin mandag!

Ingen kommentarer: