2. juli 2008

God sommer!

Jeg ønsker å sende litt solskinn til mine venner med ønske om en god sommer. Nyt ferien, godt folk! Den er velfortjent. Tenk tilbake på alt du har rukket å utføre i løpet av de seks siste månedene. Og ikke minst alle dere som har født barn denne våren. Annka, Karianne, Heidi, Gry, Anna, Lene, Linda og alle dere andre. For en fantastisk jobb dere har gjort! Gratulerer igjen alle sammen. Nå kommer et nytt halv år med en strøm av fødsler. Det skal bli spennende.
Jeg skal bli tante og det gleder jeg meg sånn til. Nesten like stort som å bli mor selv føles det som. Litt i alle fall... Og Merete som skal føde i november. Hvilken lykke! 2008 er virkelig babyboom-året.

For min egen del gleder jeg meg over den delen av 2008 som har gått forbi så ufattelig fort. Jeg har en jobb som jeg elsker. Gleder meg til å gå på jobb hver dag. Jobber på spreng og virkelig yter max hver dag. Har stort sett bare morsomme arbeidsoppgaver. Kreativt og givende.

Jeg har endelig kommet meg tilbake på Sats. Det er deilig. Har klart å komme meg ned dit to ganger i uka. Det er målet mitt. Alt over det er bonus. Og det har jeg klart.

Nå gleder jeg meg til alt det spennende jeg skal i løpet av ferien. Tønsberg, Ål, Lillehammer, Lom, Sogndal, Beitostølen ++ Mye spennende skal skje langs veien. Det blir mange mange timer i bilen. Vi har lydbok foran og Sander har dvd i baksetet. Med "Biler" og lynet McQueen på skjermen, kan vi kjøre hur lenge som helst. (Eller lynikin som han heter hjemme hos oss...)

I august skal jeg skal synge i bryllupet. I september skal vi til Egypt. Sander skal på sin første charter-resa! Han kommer til å digge det. Jeg kommer ikke til å digge 5 1/2 time på flyet med han. Men, det skal gå bra. Det er viktig å være positiv i sånne situasjoner. (Som Vamp sier, er det viktig å velge seg hvitt fremfor svart.. et uttrykk jeg liker...)

Som tidligere nevnt har jeg ikke hellet med meg når det gjelder været. Det er nå meldt regn de stedene vi skal i løpet av den nærmeste tiden. Men, det får bare være. Det får vi ikke gjort noe med. Det viktigste er at vi skal være sammen alle tre. Og at vi skal være sammen med gode venner på alle stedene vi skal besøke.

God sommer og ta vare på dere selv og hverandre!

Klem klem :-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei! Du er utrolig fink til å skrive Solveig. Moro å lese bloggen din.
Ønsker deg og dine en riktig god sommer.
Klem fra Aina ;)

Solveig sa...

Tusen takk! Jeg koser meg veldig med deg. Men, nå er jeg veldig nysgjerrig. Jeg har nemlig tre Aina'er på Facebook.. Kult at du leser! God sommer tilbake til deg og dine. Min ferie starter om ca tre timer:-)

Anonym sa...

Jeg er Aina fra Ellingsrud :)