15. nov. 2009

Dåp + søndag + fest

Nå er det lenge siden jeg har skrevet noe. Igjen... Tiden flyr som vanlig, for de fleste. Vi har hatt dåp her i huset. Nora ble døpt forrige søndag. Hadde selskap her hjemme. En liten utfordring med 18 pers til bords i stua. Men, det gikk fint. Ble ikke så trangt som fryktet. Masse god mat, hyggelige gjester og mange mange fine gaver.




Vi har nå blitt kvitt det meste av de som har blitt lagt ut på finn.no. Og det var ikke lite. Men, kjøperen av bilen lar visst vente på seg. Hvem vil ikke ha en topp strøken bil liksom?? Kom igjen'a!! Den er kjempe fin! Nå har vi ny sofa fra Skeidar og bord fra Slettvoll. Har blitt så fint!

På fredag var Nora, Sander og jeg på Ullern hos mormor og morfar. Vi spiste taco og pløyde oss gjennom gull-rekka. Sander lekte med lego fra vi kom til han skulle legge seg. Vi sov over alle sammen. Lørdag morgen ble vi vekket kl ti av mormor som lurte på om vi skulle stå opp snart. Hun var helt "sjokkert" over at en småbarnsfamilie kunne sove så lenge. Og ja, det kan vi. Og vi nyter det. Sander la seg senere enn vanlig og Nora og jeg la oss kl tolv. Ikke rart vi sov helt til kl ti da vel?

I går var jeg på fest hos Heidi. Det var gøy det. Tøft å være kjørbar i slike lag. Men, det er så langt unna at taxi alene ikke var noe tema. Uansett var det en kjempe morsom kveld.


I dag dro Sander og jeg til Lillestrøm på impuls. Skulle på kino, men hva fikk vi se?? En evig lang kø av barn og voksne. Vi kom fem minutter før "Knerten" begynte. Da det ble vår tur, var filmen allerede i gang. Men, jeg spurte allikevel om det var muligheter for å få komme inn. Men, det hadde kun et sete ledig. Spurte om jeg kunne få kjøpe en billett og allikevel betale for to. Kunne jo ha han på fanget. Men, det var ikke lov.

Det var kun tyve minutter til "Julenatt i Blåfjell" startet. Der hadde de mange billetter ledig. Hun spurte om han hadde fyllt fire år og jeg sa ja.... En lite løgn er lov i blandt vel? Da hun fikk frem oversiktsbildet over kinosalen, så hun at det var mange ledige seter, men ingen ved siden av hverandre!!! Merkelige greier det der. Men, sånn er det jo når folk får plukke seter selv på nettet. Da tenker man ikke på hva man velger. Tar bare det som er best for seg selv. Tipper at den forestillingen ikke ble utsolgt i dag, for å si det sånn. Vi betalte for godiset han allerede hadde valgt seg ut, og så tuslet vi ut igjen. Vi dro og leide en film i stedet. Så dro vi hjem og benket oss til i sofaen, med pledd, godis, masse stearinlys og litt brus. Så lekte vi at vi var på kino. Så på "Mer ståhai". Han likte den veldig godt. Endte opp med en kjempe koselig ettermiddag allikevel :-)

Nå er kl åtte og vi har to sovende barn. Skal nyte resten av denne søndagen lettere henslengt på min nye sofa! Håper det er noe å se på da. Ikke så mye å velge i på søndager akkurat. Skal i alle fall få med meg del to av Varg Veum senere i kveld. Det liker jeg.

Ingen kommentarer: