21. sep. 2008

Reiser til Kreta

I dag reiser vi til Kreta! Åh, vi har ventet så lenge på denne uka. Men, den som gleder seg aller mest er nok Sander. Han er jo bare to og et halvt, så det er uvisst hva han tror at vi skal. Men, han vet hva ferie er, og det er det han gleder seg til. I tre uker nå har han gått med baderingen på. Hver dag når han våkner, spør han om det er i dag vi skal på ferie. Det er ikke så lett å forklare han hvor mange dager det er. Men, da vi våknet i morges, kunne jeg si "Ja, det er i dag".
Han snakker konstant om flyet langt der oppe. Det flyr jo en del fly over oss her på Romerike, og han peker på alle han ser. "Skal vi opp i det flyet mamma"? Det blir spennende å se hvordan dette kommer til å gå. Han har flydd før, men da var han så liten, så det har han glemt.
Uansett gleder vi oss til en deilig friuke. "Positive" Petter har ikke trua på været. Men, jeg kjenner at det spiller ingen rolle for meg hva slags vær det er. Det skal bare bli deilig å ha litt fri, etter mange veldig arbeidsomme og litt stressende uker. Nå skal vi være sammen alle tre en hel uke. Og det er det jeg gleder meg mest til. Været får vi ikke gjort noe med. Vi vet at det ikke er trope-varme. Det er for sent på sesongen. Det er neste siste uka før destinasjonen stenger for vinteren.
Stefan, Lene, Linus og Tilde kom ned i går formiddag. De melder om fint vær og fint hotell. Vi reiser i dag sammen med Caroline, Morten, Amalie og lille gutten i Caroline sin mage.
Jeg skal avlegge en rapport om en ukes tid. En solfylt en som sådan!

Litt tilbake til Sander som gleder seg... jeg blir så stolt i blant når han helt tydelig vet hva som gjelder. Han kommer til meg og sier f. eks "på ferien skal vi bade i det store bassenget hver dag!" eller "jeg skal ha på baderingen i vannet når jeg skal svømme!".. Jeg sier ja, det stemmer og tenker åh så smart han... så tar alt plutselig en helt annen vending. "Mamma, kommer elgen ut i vannet og spiser meg og løven?" Hmmm...
Ja ja... nå får jeg komme i gang med resten av pakkingen, mens Sander koser seg med frokost og sobbelobb på tv. (Svampebob altså...)
Ha en fin uke alle mann! Det skal vi ha! :-)

Ingen kommentarer: