17. sep. 2008

Jakt, tre-menninger og shopping

Nå er det så lenge siden jeg har vært her inne! Faktisk neste to uker. Jeg skal ikke skrive et referat fra de to ukene. Det har vel strengt tatt ikke skjedd all verden i hverdagen min heller. Men, jeg har i alle fall vært på jakt! Eller dvs jeg har vært med på hytta vår som ble brukt som base for jegerne. Petter, Mads, Morten og Pål jaktet fra onsdag til fredag. Da kom Anna og jeg opp med barna. Morten og Pål dro hjem den dagen. Og Elin kom med toget fredag kveld. M og P fikk jakta litt på lørdag morgen og formiddag også. Da fikk alle jentene og Sander seg en liten shoppingtur til Gol. Det er helt underlig at et så lite sted som Gol kan ha så mange fine butikker. Vi må liksom alltid shoppe litt når vi er der. Elin har jo baby i magen og Anna en liten baby i vognen, så det ble naturlig nok mysing på babytøy og ting. Jeg løp for det meste etter Sander. Gud som han kjeder seg på sånne dager.
Men, han kom litt til nytte på enkelte steder også. Tror jeg da. På Cubus for eksempel, så ble han borte for meg et lite sekund. Jeg ropte på han og fikk svar fra langt inni butikken: Jeg sitter bare her mamma! Rydder opp litt i sokkene jeg.
Og der satt han på kne foran et sokkestativ og sorterte etter farger. Ja ja, tenkte jeg, da vet jeg i alle fall hvor han er. Og vi fikk tid til å se på andre ting i mens. Men, det er siste gang jeg tar han med på shopping uten vogn. Det var slitsomt. Det er så mange fristelser over alt. Men, vi hadde en koselig dag og alle fikk kjøpt litt hver.
Jeg har ikke tenkt å rapportere for mye fra jegernes opplevelser. Men, det så i alle fall en hel del fugl....

Ellers fylles dagene med forberedelser til ferien. Nå står Kreta for tur og vi gleder oss alle sammen. Vi er 10 pers som skal reise. Blir moro! Lange dager i solen!
Sander har gledet seg lenge. Han har gått med badering inne i det siste dagene. Til pappas store fortvilelse så vil han så gjerne være en bade-prinsesse! Leker med badering, vil sove med badering og vaske seg og pusse tenner med badering. Men, det som trekker aller mest, er at vi skal opp i fly! Ikke bare mamma og pappa, men Sander selv skal få være med. Lurer på om han kommer til å like det. Og det at Amalie og Linus skal med på turen gjør det hele enda mer spennende.
Vi har også vært en tur på Yddin på et søskenbarntreff. Mammas kusiner og fettere med barn og barnebarn. Kun halvparten var representert. 42 pers! Det var veldig koselig. Det er fast hvert 3. år. De fleste ser jeg bare på disse treffene. Det er alltid like hyggelig å se alle igjen. Deilig vær hadde vi også. Fikk gått oss en liten tur på søndagen før vi reiste. Det er så deilig å være på fjellet på høsten synes jeg. Frisk og crispi luft og nydelige farger.
Nå må jeg jobbe på spreng for å komme meg i mål før ferien!

Ingen kommentarer: