14. jan. 2010

På sparebluss?

Nå har jeg blitt så påvirket av alle rundt meg som har begynt med ukesplanlegging av middagen. I dag har jeg vært hjemme med to syke barn og har hatt all verdens av tid til å planlegge middager og skrive handleliste. Håper vi klarer å gjennomføre dette. Gjorde dette før og brukte mye mindre penger på mat den gang. Nå bruker jeg rundt 300 kr bare jeg går inn på Rimi. Og det gjør jeg hver dag. Over 2000 kr i uka på mat er tull. I dag har jeg skrevet og planlagt en liste for middager fra og med i morgen og til og med neste fredag. Handlet også en god del andre ting. Toalettpapir, brødposer etc som jeg ikke trenger å kjøpe hver dag. Toppa handlekurven og endte opp på 1200!! Helt utrolig. Har også kjøpt en del andre ting som gjør at jeg har ingredienser til noen av middagene uke etter også. Hvis vi klarer å sparer rundt 500 kr per uke, så er det faktisk en del penger det. Som kan brukes på andre ting. Eller spares til New Yorks outleter når den tid kommer... :-)
Trenger du et middagstips? Bare å spørre nå! Jeg har planene klare.
I morgen skal Sander og jeg spise middag alene. Da skal vi spise det vi to liker best. Som pappa ikke liker noe særlig... Nemlig en pastaform med kalkunpølser og Dolmio Al Forno, stekt løk og paprika med ost på. Gratinert i ovnen. Mmmmmm!

Ingen kommentarer: