14. des. 2008

Nobel fredspriskonsert + en del annet


I år fikk jeg æren av å gå på konserten. Vi var der med jobben. Dvs oss seks på avdelingen, med følge. Vi spiste middag på Restaurant Argent (inne på Operaen) og så var på på konserten etter på. En virkelig flott kveld.
Jeg synes at alle var veldig bra live. Det må være veldig annerledes når det kommer på tv. Har hørt en del som sier at de ikke synes det var noe bra og at spesielt Diana Ross var veldig dårlig.. Fra min plass i Spektrum hørtes hun helt fantastisk ut. Så jeg vet ikke jeg, om det er tv-overføringen eller mitt gehør som sliter. All in all var det i alle fall en helt fantastisk kveld, med mange store stjerne og mye bra musikk. Mitt helt ultimate høydepunkt var nok Il Divo, da de sang Somewhere fra Westside story! Gud hjelpe meg, det var så vakkert. Jeg hadde tårer i øynene og "ståpels" så det gjorde vondt.... i den grad det er mulig. Elin vet hva jeg mener med det. (Akkurat sånn jeg får når Beyonce synger Listen.....)

Ellers er julen på vei inn i hjemmet mitt i en rasende fart. I dag skal jeg julepynte det aller siste tror jeg. (Utenom juletreet da, det må vente til neste helg). Skal i juleselskap til fetteren min senere i dag. Petter og Sander skal være hjemme å pleie Sanders streptokokker... men mor skal i selskap og representere familien.

I går var vi i 35 års dag til Stefan. Det var gøy. Et surprise-party som har vært under planlegging lenge. Lene (samboeren hans) hadde ordnet med det meste. Tapas fra catering og en hel del vin som har blitt smuglet inn i huset over tid. Innbydelser og fordeling av bake-oppgaver osv.
Vi var tolv pers til bords. En kjempe koselig kveld. Veldig synd at jeg måtte hjem å avløse mormor som passet på syke Sander. Men, jeg var der til tolv ca. Mylèn satt på med meg hjem. Petter kom vel etter i fire tida tror jeg.
Takk for en bra kveld alle sammen! Håper vi kan ta det igjen snart. Vi tolv har ikke vært sammen på fest siden 1. mai hjemme hos Martin og Mylèn.
Hvert halv år er litt sjeldent egentlig.


Nå skal jeg fortsette å pakke inn julegaver sammen med Sander. Han er god å ha. Holder på pakkebåndet når jeg skal knyte og river tape-biter til meg. Så tar han all æren for innpakkingen etter på. "Se alt jeg har pakket inn a pappa"! Hvor var mamma opp i det hele liksom?

Ingen kommentarer: