1. des. 2008

Luke nr. 1

Det var så koselig å stå opp i dag. Jeg prøvde å forklare Sander hva en julekalender er. Han forsøkte å følge med så godt han kunne på det jeg sa. Men, han sto bare å så på meg, litt tom og trøtt blikket. Eneste som surret i hodet hans var nok "pakke til meg, pakke til meg, pakke til meg..." mens han hørte meg si "bla bla pakke til deg, bla bla pakke til deg...".

Luke nr en var kalenderboken til Jul i Blåfjell. I kveld skal vi benke oss til i Elin sin sofa å se på tv mens vi følger med i boka.

Petter og jeg begynte så vidt å finne frem litt jule- og advents ting i går kveld. Vi tok frem bare det aller mest nødvendige. Vaskedamen kommer på onsdag, så jeg ville vente til hun har vært hos oss med å pynte noe mer nå. Men, vi har satt opp en adventsstake i kjøkkenvinduet og hengt en stjerne i stua. Og så pakket vi inn alle gavene til Sander sin kalender. Det er mange spennenden ting i den som han kommer til å bli veldig glad for.

Tante Elin har også kjøpt en kalender til han. En fra Ole Brumm med ting i. Den har jeg satt på kommoden ved siden av sengen hans. Så kan vi åpne en luke når han skal legge seg.

Jeg satte den der i går kveld, så han ble så overrasket da han våknet i dag morges. "Er det pakker til bare meg mamma?".

Dette blir en koselig og spennende adventstid. Gleder meg til å dele den med Sander. I dag skal jeg lete videre etter lilla kubbelys til adventsstaken min. Jeg kan ikke fatte at jeg har vært så treg og så sent ute. Det er ikke likt meg. Nå finner jeg det ikke og jeg fikk ikke tent lys i går. Det synes jeg var skikkelig kjipt. Prøver igjen i dag.

Ingen kommentarer: