15. apr. 2008

Omringet av gravide


Babyboom 2008! Jeg har 13 gravide venninner! :-) Dvs... ikke alle er gravid lengre. To har født nå nylig. Det er helt fantastisk og jeg er så glad på alles vegne. Nå derimot sliter jeg litt med misunnelse... jeg har en sønn på to år og vil at han skal ha søsken i nær alder... vel, det er ikke det som plager meg mest akkurat nå. Det som plager meg litt er at alle jentene skal gå hjemme sammen. Kose seg på trilleturer, babykino og cafebesøk i sammen. Jeg hadde permisjon samtidig som en venninnne (som forøvrig er en av de 13...som nettopp har født...) og det var gull verdt. Vi koste oss sånn i sammen. Og barna våres er så gode venner nå. Jeg vil også!! Hvis jeg er så heldig å bli gravid igjen så vil jeg være hjemme sammen med noen. Jeg unner mine venninner denne tiden mer enn noen annet, det er ikke det. Men, jeg vil være en del av det jeg også! :-)
Men, min arbeidssituasjon tilsier at jeg skal vente litt. Jeg har det så gøy på jobb og jeg er midt oppe i en hel del prosjekter jeg ikke er klar for å levere til noen andre enda. Så da blir det sånn. Best å vente litt til.
Det som er gøy derimot, er å følge alle jentene gjennom graviditeten. Moro å se magene som vokser og se hvor spente de er. Det er jo en herlig tid. Gleder meg til å se alle de små babyene etter hvert som de kommer ut. Blir en del gaver å kjøpe frem over... Kanskje jeg bare bør bestille opp 13 sett av ett eller annet. Og dele ut etter hvert. Eller kanskje jeg bør begynne å strikke? Nei...det tror jeg ikke. Det jeg tror jeg må begynne med er å nyte tiden sammen med venninne mine og heller tenke at den tiden kommer til meg også... når det passer seg sånn.

Ingen kommentarer: