25. apr. 2008

Hvorfor skjønner ikke mamma....???


Jeg tror dette blir en blogg fra min sønn på 2 år....

Hvorfor skjønner ikke mamma at jeg ikke vil legge meg når det er helt lyst ute og de andre barne fortsatt er på lekeplassen? Selv om det er sent og de er mye eldre enn meg. Hvorfor skjønner ikke mamma at jeg faktisk kunne sett ganske bra ut med spagetti-hår og tomatsaus i ansiktet. Spagetti-hår er jo så gøy!
Og selv om jeg har lagt meg mange mange ganger i løpet av kvelden, må det da være lov å stå opp igjen bare for å leke litt til. I alle fall nå som jeg endelig har kommet på at vaskebaljen gjør en utmerket buss! Og det er faktisk ikke så dumt å lese den sammen boken hver kveld. Boken er fin den!
Mamma er en fossil som ikke husker at hun har vært liten. Skjønner ingen ting.
Og er det virkelig så dumt å kaste alle lekene ned trappa for å se om de blir ødelagt eller ikke? Jeg blir også ganske frustrert over at jeg får en hel del rare ting på tallerken min når jeg har sagt det hundre ganger at jeg ikke liker middag. I alle fall ikke fisk. Ingen barn liker fisk. Det er noe av det første vi lærer. Jeg liker brød med skinkeost. Og det vil jeg ha til middag hver dag.
Jeg tenker også ganske ofte at det hadde vært praktisk å se hvor mange av de brukte bleiene mine fra søppelkassa jeg faktisk klarer å stappe ned i do. Kanskje jeg kan sette en rekord en dag? Jeg burde egentlig klare meg alene her i verden jeg...
Men, på en annen side.. jeg har jo vært en del syk i det siste. Hvem skal trøste meg da? Det er jo ingen som har et bedre fang en mamman min. Og ingen som klemmer bedre enn henne. Hvem skal synge alle de sangene jeg liker så godt før jeg sovner? Og ikke minst, hvem skal jeg krabbe opp i sengen til og krype inntil når jeg drømmer litt rart eller bare er lei meg? Det er det bare mamma som kan fikse på. Så jeg tror det er best jeg holde meg inne med henne allikevel jeg.
I kveld når jeg skal legge meg, sier nok mamma som alltid: sov godt, mamma er glad i Sander. Og da skal jeg svare, som alltid; sov godt, Sander er glad i Sander :-)

2 kommentarer:

Metteliten sa...

Vet du hva Solveig? Jeg tor jeg beklageligvis må si at du er i feil yrke.

Du skulle vært forfatter! Du er så fantastisk til å skrive! Jeg koser meg gjløgg i hjel når jeg leser bloggen din!

Solveig sa...

Ha ha takk! Ja det hadde vært noe det. Bare sitte å skrive om meg selv og mitt :-)