16. apr. 2009

Valgets kval

Enkelte ganger er det enklere å velge enn andre. Som for eksempel i dag. Det er foreldremøte i barnehagen og det er Villmarksmesse i Lillestrøm.... Hmmmm... Nå er det ikke akkurat jeg som sliter med å velge da. Jeg synes bare det er så utrolig kjipt å gå på sånne møter alene. P og jeg pleier alltid å sitte litt i bakgrunnen og le litt av de andre foreldrene sine spørsmål... Ha ha.... akkurat som våre spørsmål er så mye glupere... Det passer seg kanskje ikke helt å hele tiden dunke til han eller henne ved siden av meg le litt så oppgitt hver gang noen sier noe.
Men, i dag må jeg altså gå alene. Valget var enkelt. For han..
Sander har allerede begynt å glede seg. Han synes det er så stas med messer. Sist han var der nede, var på båtmessa. Sammen med Morten G og Petter. Hver gang han så en båt etter det så lurte han på om det var Morten sin. Han var da av den oppfatning at de hadde vært å sett på alle båtene til Morten. Ble ikke noe "shopping" den gang (om man kan kalle det shopping på en messe), men det blir det helt klart i dag. Håper de finner en fiskestang til Sander da. Han har ønsket seg det siden i fjor sommer. På hytta har han en fiskestang som var min farfar sin. Eller dvs det er en halv fiskestang. Uten snelle. Kun surret på et fiskesnøre på tuppen og så henger det på en plastfisk... Det duger enn så lenge. Men, jeg tror nok han gjennomskuer sin egen "fiskelykke" snart. Merkelig det der, at han får den samme fisken på kroken hver gang han hiver ute. Det funker like fint og bare slenge snøret over verandakanten. Han får fisk da og. Trenger ikke være vann der en gang... Nei, nå må han begynne å fiske på ekte Hansen-vis. Jeg gleder meg i alle fall stort til alle de teltturene de to skal på i løpet av våren og sommeren. Tenk all den herlige tiden jeg får for meg selv. Som fiske-enke.... Mmmmm :-)
Men, først må jeg gjennom et foreldremøte, alene...

Ingen kommentarer: