8. mai 2008

Mamma kan fly!

I dag skal jeg altså på tur og jeg gleder meg masse. Det er meldt 24 grader og masse sol. Dette blir digg! Kommer ikke tilbake til kontoret mitt før på onsdag.. Gruer meg litt til alt som ligger og venter på meg etter så mange dager. Men, jeg skal nok klare å nyte fridagene i fulle drag allikevel :-)

Her om dagen prøvde jeg å fortelle S at mamma skal på tur. Det er jo ikke så lett for en liten tass og skjønne hvor lenge fire dager er. Jeg prøvde å fortelle at jeg skal opp i et fly. Pekte på alle flyene som kom over huset våres. Og det er ikke få i og med at vi bor i retning Gardermoen.
Da var alt bare gøy med det at mamma skal reise. Han hoppet opp og ned i full iver hver gang et fly passerte. "Mamma flyr"!
Han kommer til å mase fælt etter mamma mens jeg er borte. Han leter alltid etter den som ikke er hjemme. Det er jo som regel pappa, ikke mamma. Så jeg har bedt P om å peke på flyene hver gang han spør etter meg eller savner meg litt.
Det går som regel greit. Det er i alle fall veldig stas når vi kommer hjem igjen. Med kofferten full av gaver.
Denne gangen blir det nok mye klær. Det synes han ikke er så spennende. (Når P kommer hjem er det mest tax free gaver).

Kanskje jeg skal kjøpe et lite fly?

1 kommentar:

Metteliten sa...

Ha en fantastisk reise, Solveig! Det er så deilig, for jeg kjenner at jeg ikke er noe misunnelig... NOT! "Shop till you drop" og alt det der!