6. mars 2009

Sniktitter på NRK

Det står å lese i Aftenposten i dag at mange blir tatt i å snike seg unna tv-lisensen. Flaut?! Ja, det er det, kan jeg signere på. Jeg ble nemlig tatt for en del år tilbake. Litt med vilje og litt ubevisst (!?) betalte jeg ikke for lisensen. Jeg hadde en tv som var registrert på meg om min adresse. Men, så reiste jeg litt utenlands for å jobbe osv og tv'en havnet på mamma og pappas loft. Ringte da til Nrk for å melde fra om dette slik at de ikke sendte to tv-lisenser hjem til m og p sin adresse. Jeg skulle jo ikke bo der uansett. Men, da jeg kom tilbake der i mot så gadd jeg ikke å melde fra om det til Nrk liksom. Årene gikk og jeg fikk aldri noen regning. Bare glad jeg slapp unna jeg. Men, en dag rett etter at jeg hadde møtt Petter, skjedde det altså. Han var hjemme hos meg på "date" da det ringte på døra. Jeg åpnet og ute i oppgangen stod en eldre mann med et apparat av noe slag. Han presenterte seg som kontrollør fra Nrk og kunne melde at han hadde "funnet" meg og at jeg var en slags snik-titter rett og slett. Jeg var så flau og rød på øra. Makan til frekkhet tenkte jeg, mens tv'en som jeg "ikke hadde" stod på rett bak meg. Han var en pensjonert fyr fra kriminalpolitiet og satte seg raskt i respekt av den grunn. Jeg fikk en regning og han gikk. Jeg derimot snek meg inn i stua igjen. Petter satt bare der, mens han lo og rista på hue. "Man tror man kjenner noen....!" Huff a meg. Jeg betalte med det samme og har gjort det siden. Men, jeg slapp unna i mange år da. Flaut flaut flaut.

http://www.aftenposten.no/forbruker/digital/nyheter/tv/article2962729.ece

Ingen kommentarer: