27. mars 2009

Les Miserables


Jeg er frelst! Musikkfrelst altså...har jo vært det sånn ca hele livet, men ble det på ny i går. Var nemlig på Les Miserables. Det er noe av det mest fantastiske jeg har vært med på noen gang. Jeg var helt bergtatt fra første stund. Sangerne hadde helt utrolige stemmer. Noen utmerket seg mer enn andre. Men, stemmene i sammen var så mektig. Jeg gråt tre ganger... Musikalen varte i tre timer. Jeg kunne lett ha sittet der i to timer til. Ville ikke at det skulle være slutt. Eneste minuset var at Pia Tjelta spilte moren til Cosette. Hun er ingen stor sanger akkurat. Helt ok, men ikke i nærheten av hva de andre er. Hans Marius Mittet var en stor overraskelse. For en stemme! Jeg har sett han i Grease og Fame tidligere. Men, nå fikk han virkelig vist hva han er god for. Og det er en hel del. Han har alltid blitt presentert i media som kjæresten til Maria Haukaas Storeng. Men, jeg foreslår et bytte nå. Maria bør nå stilles litt i skyggen av denne stemmen (selv om jeg elsker hennes stemme) og bli presentert som kjæresten til Hans Marius!



Jeg var der sammen med Elin og hun er like overveldet som meg. Vi kunne gjerne sett den om igjen. Og gjerne i går allerede. Dette var helt magisk!



1 kommentar:

Susanne sa...

Jeg elsker denne musikalen!!! Jeg så den i London fom mange år siden, og jeg og mannen her definitivt bestemt oss for å se den sammen!
Hadde sikkert vært moro å se den her i Norge også, selv om den på ingen måte kan sammenliknes med den originale vil jeg tro...