22. apr. 2008

Sol sol strålende sol


I går kan man vel si at våren kom for alvor til vår del av landet. Selv til Romerike. Klarte nesten ikke vente til arbeidsdagen skulle ta slutt før jeg styrtet hjem. Jeg kastet fra meg tingene mine, skiftet til joggebukse og joggesko og tok meg rett og slett en halvtimes tur før middag! Det som gjorde det ekstra fint for meg, var at S sto på verandaen og ropte til hele nabolaget "Mamma jogger, mamma jogger". Jeg ble jo selvsagt veldig stolt. Det eneste er at jeg kunne tenke meg at han sa det i en litt mer dagligdags informerende tone. Han ropte det ut i ekstase og glede, som om det var første gangen han så at jeg skulle jogget. Sannheten er jo at det i hvert fall er andre eller tredje gang... Men, anyway , jeg jogget. Hjem til middag på terrassen. Fisk og ris med grønnsaker til. Ingen smør eller annet usunt. Vi hadde besøk av P sin bror med fru. Gutta dro på fisketur og da S egentlig skulle bade og legge seg, da tok vi jammen er tur til. En liten spasertur i kveldssolen. En svært sprek dag for mitt vedkommende. Og en veldig deilig dag jeg håper jeg kan klare å kopiere en dag. Kanskje i dag allerede?

Ingen kommentarer: