30. apr. 2008

Snart helg faktisk


Det er så deilig å tenke på at det snart er helg. Selv om det bare er onsdag, så er det faktisk bare noen timer igjen til helgen nærmer seg. Denne helgen skal bli så morsom.

I kveld skal vi ha barnefri. Vi skal på fest til et vennepar der vi bor. Mange morsomme mennesker som skal dit, så det blir veldig bra. Men, før det så skal jeg bare en liten svipptur i bil. Kjører fra jobben midt i rush'en. Fra Skøyen til Løvenstad. Hente S i barnehagen. Kjøre han (fortsatt rush...) til Ullerntoppen, for så å snu i døra der å kjøre tilbake til Løvenstad. Dvs at jeg skal kjøre sånn ca 11 mil i dag, bare for å gå på fest. Men, det er nok vært det... :-)

I morgen skal jeg, S og min søster ut til Asker for å besøke kusinen vår. Vi skal gå tur og spise lunsj. Gleder meg veldig til det også. Det er alltid så hyggelig. Vi er alle i samme familie, så vi har mer enn nok på hjertet alle sammen. Det er litt typisk for oss tror jeg...

Fredag er det enda en fridag. Da skal jeg med min venninne K og hennes to nydelige jenter til byen. Shoppe litt og spise lunsj ute. S skal også være med. Mor skal endelig kjøpe et par nye Birkenstock som P synes jeg har gjort meg fortjent til... :-) De skal bare varmes opp litt før jeg skal gå milevis med de i Amsterdam neste uke. Da skal det shoppes fra morgen til kveld. Kanskje jeg skal ta med meg skritteller på turen?

Lørdag skal vi på "Takk-for-hjelpen" middag til C og M. De har pusset opp masse og P har hjulpet de litt. Jeg har ikke hjulpet til i det hele tatt. Men, får nyte godt av festen allikevel. Det er mange som har hjulpet, så det blir en gøyal fest.
De har bestilt tapas og vi skal drikke masse god rødvin til. Da skal S sove hos bestemor og bestefar på Ekeberg i mens. Jeg og P skal også sove der. Men, vi legger oss nok litt senere enn han den kvelden. Kanskje rundt de tider hvor han står opp faktisk.... Festen er på Lambertseter så vi kan gå til og fra. Mulig vi ha godt av den rusleturen hjem etter mye tapas og sikkert alt for mye vin.. kjenner jeg oss rett... :-)

Etter en så spennende og innholdsrik helg, er det mulig at vi tar en hviledag på søndag. Vi er jo allerede på Ekeberg og S elsker å se på dyra på EKT. Så da skal vi sikkert ned å se på geita, hvis P vil spandere 40,- for at S skal få lov til det. Men, det er ikke sikkert... Men, det kan nok hende at vi har behov for en god posjon frisk luft etter denne helgen. Så vi bør vel være ute hele dagene egentlig. Ikke likt oss å ha en sånn "partyhelg" fra ende til annen. Men, herregud så gøy det skal bli.

Når jeg tenker meg om så skal jeg passe katten til naboen som drar på ferie i dag. Litt usikker på når jeg skal skvise henne inn i programmet mitt. Jeg skal nok ta godt vare på henne. Jeg ser bare at jeg ikke kan gi henne noen kvalitetstid...men, det er kanskje ikke katter så opptatt av heller? Bør vel heller konsentrere meg om å gi S litt kvalitetstid. Det ser ut som at det blir litt lite av det denne helgen. Men, det er lov...i blandt. Jeg gleder meg i alle fall uansett.
Jeg og P skal ha masse kvalitetstid og det trenger vi. Vi må være litt kjærester inni mellom også. Ikke bare mamma og pappa. Og det skal vi virkelig få til denne helgen. Kanskje greit at vi ikke har katt....

1 kommentar:

Anonym sa...

Du er så flink til å skrive!! Morsomt å følge med på bloggen din :-) kanskje vi blir med på EKT hvis vi får lov på Søndag..... Sees Lørdag, god fri så lenge!

Klem Carro