8. juli 2009

Permisjonen er i gang

Jeg har hatt et par uker ferie og er nå i gang med permisjonen. Den starter offisielt i dag faktisk. Dvs at det er tre uker igjen til termin. Jeg skal settes i gang på termindagen om ingen ting har skjedd innen det. Det er veldig digg å vite at babyen er her om minimum tre uker. På mandag skal Petter tilbake på jobb og Sander tilbake i barnehagen. Da skal jeg begynne å ordne litt her hjemme. Vaske babytøyet og sengetøyet. Skru sammen sengen osv. Og så skal jeg ha en skikkelig storrengjøring. En liten nyfødt baby fortjener vel å komme hjem til et rent hus. Har sagt opp vaskedamen for et års tid. Nå skal jeg jo være hjemme, så da får jeg fikse opp i slikt selv.
Sykehusbagen bør vel pakkes snart også. Det er jo ikke noe stress da, men det bør vel gjøres. Har ikke så mye klær til meg selv å putte oppi da. Det lille jeg har som passer, det bruker jeg jo hver dag. Men, jeg bør vel begynne å tenke på det i alle fall.
Skal kose meg med dette i dagene som kommer. I ro og fred.

I går dro vi ut for å handle alle tre. På handlelappen sto det toalettpapir og leverpostei. Bare! Og da vi kom hjem hadde vi jammen klart å bruke nesten 10 000 kr!! Vi kjøpte nye hagemøbler. 11 meter med stoff til madrassene på verandaen. Svidde av en tusing på restauranten. Og handlet mye mer enn leverpostei og toalettpapir på Rimi... Makan til storhandel.
Nå venter vi bare på at solen skal komme tilbake og på at mamma skal sy trekkene til benkene, så skal den nye, store, herlige terrassen tas i bruk. Hver dag! Nesten i alle fall. Den er bare så utrolig fin.

Skal virkelig nyte tre herlige uker fremover nå. Magen min og meg!

Ingen kommentarer: