23. juli 2009

Irriterende Ikea!

For en liten stund siden var jeg på Ikea og kjøpte puter til den nye terrassen. Store gode puter til å ha i ryggen. Da jeg kom dit var jeg faktisk helt alene på Ikea, omtrent. Nesten litt skummelt... Jeg tok med meg noen trekk og noen puter. På vei til kassen ringte jeg Petter for å dobbeltsjekke hvor mange vi egentlig trengte. Han "regnet ut" hvor store benken er og mente ni stk. Jeg måtte hele veien tilbake for å hente flere. Da jeg igjen var tilbake i kassen oppdaget jeg at to av trekkene var møkkete. Jeg lurte da på om noen kunne hjelpe meg å hente to nye og rene trekk, da jeg ikke orket å gå helt tilbake en gang til. (Ja, jeg blåste magen litt ekstra ut og forsøkte å se litt ekstra sliten ut...uten hell selvsagt....) Det måtte jeg fikse selv. Ingen kunne hjelpe med den slags. Jeg hadde sikkert gått forbi 10 pers som sto og skravla og ikke gjorde noen ting. Det var jo ingen kunder der!! Å, jeg blir så irritert på sånne steder. Hvis du velger deg et service-yrke, kan du kanskje gidde å løfte ræva opp og bidra litt?? Men, nei da, ikke på Ikea på Furuset. Jeg betalte for syv puter og syv trekk og gikk. Tenkte jeg fikk dra tilbake senere å kjøpe de to siste. Benkene var jo ikke ferdig da, så det var ikke noe stress egentlig.
I mellomtiden har vi vært på ferie osv. Jeg var tilbake for to dager siden. Helt kaos! ALLE skal visst pusse opp i regnværet. Først brukte jeg et kvarter på å finne en parkeringsplass. Da jeg endelig kom meg inn, så fant jeg ingen putetrekk og ingen ledig "hjelpere" å spørre. Jeg dro bare hjem igjen.
I dag har jeg sittet i kø på kundeservicetelefonen deres i en hel evighet. 815-nummer. Sikkert kostet meg hundre kr i den køen. Endelig kom jeg gjennom til en dame som så vennlig kunne fortelle meg at de putene har nå nettopp gått ut av Ikeas sortiment. De er ikke å oppdrive. Hverken i andre byer eller på nettbutikken. MAKAN!!!!!!
Nå må jeg hive meg rundt å finne noen annet som ligner eller matcher. Sånt som dette får jeg helt panikk av. Men, Ikea går vel så det suser uansett. Service eller ei.

Ingen kommentarer: