13. feb. 2010

Fin uke + dårlige dårlige Follestad!

Denne uken har virkelig vært herlig. Sol og ikke så veldig kaldt. Gått mange lange turer. Og lunsjet da selvsagt. To ganger denne uken. En gang på jobben og en gang med barnehage-gjengen. Vi er fem mammaer fra Sanders avdeling i barnehagen som er hjemme på permisjon. Ble invitert på lunsj hjemme hos en av de. Kjempe koselig det. Alle disse babyene skal mest sannsynlig gå på samme avdeling i barnehagen etter sommeren. Håper på plass!! Det er full dekning i kommunen, så plass får vi. Det er faktisk flere plasser enn barn p.t. Men, vi må jo håpe på samme barnehage da.
I går var jeg ute og shoppet litt. Blandt annet ville jeg kikke litt på noe til Petter. I morgen er det Valentine. Vi pleier ikke å gjøre noe stort nummer ut av slike dager. Men, hyggelig å gi noe da. Jeg har fått en kjempe stor bukett med hvite tulipaner tidligere i uka, så da får jeg sikkert ikke noe i morgen. Og jeg har allerede fått morsdagskort av Sander.
Gikk i alle fall innom Follestad på Strømmen. Makan til sted. Det er en gjeng med tullinger som jobber der. Jeg kom dit med vogn og så nok ikke så kjempe stilig ut. Men, allikevel. Det var salg der og jeg skulle bare se litt. Det var fem personer på jobb der. De pakket ut varer. Alle var så busy. De så ikke opp fra arbeidet sitt en gang. Til slutt ble jeg så irritert. Jeg hadde faktisk tenkt å spørre etter noe. Jeg stod der og ventet og ventet og ventet og ventet. Hun ene jenta gikk rett forbi meg opp til flere ganger. Så ikke på meg en gang. Om hun ikke vil hjelpe meg, så går det jo i det minste an å si hei? Eller smile? Det er vel ingen som tvinger henne til å jobbe i servicenæringen? Nei vet du hva. Follestad er en av de verste butikkene jeg kan tenke meg. Hovne idioter som ikke setter pris på kunder. Men, Follestad i Akersgata i Oslo sentrum tar kaka tror jeg. Rett etter at jeg hadde født Sander var vi i byen og ruslet rundt med venner. Det var kjempe varmt og alle hadde shorts og t-skjorte på seg. Jeg hadde jo, som sagt, nettopp født, og følte meg der etter. Petter skulle være toastmaster i et bryllup og skulle ha ny dress. Han hadde ikke noe budsjett i det hele tatt. Vi gikk da inn på Follestad og skulle kjøpe dress, slips, skjorte og evt sko om de hadde det. Det kunne koste hva som helst. Han skulle se representativ ut. Vi toget inn. Litt små svette etter en hel dag i stekende sol. Der stod det en liten hovne valp i en butikk helt blottet for kunder. Ble han glad for at vi kom??? Tror ikke det. Vi sa vi ville se på en dress. Motvillig førte han oss mot dressene. Så snur han seg og sier: Det er ganske dyrt her asså..... Hva gir'u meg???? Ja, vi så ufreshe ut. Men, det går faktisk ikke an. Hva er det der for slags bedrift? Selger de bare til de som ser ut som om det har med seg millioner?? Vi ble helt satt ut. Vi rygget bare ut igjen og gikk rett på Bertoni. Fikk fantastisk service og alt vi trengte. Ny dress, slips, skjorte og sko. Og Petter har handlet der siden. Har du noen gang vært på Bertoni Oslo City? Der jobber det en ung gutt. Fra sunnmøre eller noe i området. Han er helt fantastisk. Og er han helt tydelig valgt yrket sitt selv. Tror ikke det er så lurt å tvinge folk inn i servicebransjen og de ikke klarer å smile litt en gang. Slik de tydelig gjør på Follestad. Lættis....
Det er litt sånn Pretty Woman over denne episoden. Valpen gikk glipp av et stort salg i den tomme butikken sin....

I dag skal vi på Wallmans. Gleder meg til det. Har vært der flere ganger, men det er lenge siden nå. Alltid morsomme kvelder. Skal med Elin og Ilan, Lars (fetter) og Carina og Elisabeth (kusine) og Tom. Family night out.

Nå skal jeg bake boller. Sander og Nora skal sove hos mormor og morfar i natt. Skal ha med meg fastelavensboller dit i morgen. Det er min morsdagsgave til min egen mor i år.
Nyt helgen og solen!!

1 kommentar:

Kjersti sa...

En veldig bra historie!! Så utrolig kult at sånne selgere blir "dumpet" for andre butikker :o)
Så heldig du er som er på Wallmans i kveld. Det er så utrolig bra. Noen år siden jeg var der sist, men jeg koste meg glugg i hjel.
Ha en koselig morsdag i morgen :o)
Hilsen fra Kjersti