12. nov. 2008

Jul og glede!

For et liv! For en sjanse! Så heldig er jeg! Nei, dette er ikke ord fra et vekkelsesmøte. De er tatt rett ut av mitt liv. Jeg har så mye å være glad for og takknemlig for. Synd vi ikke har en tradisjon med Thanksgiving dinner. Der skulle jeg i så fall reist meg opp og holdt en lang tale!
Dette er jeg glad for:

Verdens beste sønn!
Verdens beste mann!
Verdens beste jobb!
Verdens beste familie!
Verdens beste venner!

Jeg er glad for at finanskrisen ikke har hatt noen innvirkning på oss enda. Ser ikke ut til at den kommer til å ha det heller. Vi tok høyde for en drøss med renteøkninger da vi kjøpte rekkehuset. Og det er jeg kjempe glad for nå.
Mest av alt glad for at vi verken skal selge eller kjøpe noe nytt. Eller flytte i det hele tatt. Å, for et mas det er.
Jeg er glad for at den barnehagen Sander går i er så bra som den er. Jeg er glad for at Petter har en jobb som han trives i og gjør så bra. Jeg er glad for at det snart er jul! Jeg elsker jul!!
Julegaver, juletre, julepynt, julemat, juleselskaper, julebesøk og alt det andre som egentlig er likt som ellers i året, men som bare får ordet "jule-" foran seg. Jule-appelsiner, jule-lefser, jule-klementiner, jule-nøtter, jule-marsipan, jule-leverpostei, jule-bla bla bla... og vi går rett i fella. Blir ikke jul uten! Jeg går på alle triksene. Rått og brutalt.
Vi skal ha julaften og første juledag hjemme hos oss. Første juledag er alltid litt stress. Opp tidlig og rett i finstasen igjen. Men, ikke i år. Mamma og pappa skal sove over hos oss. Så 1. juledag starter med en lett liten matbit. Så skal vi nok ut å gå en liten tur. Resten av dagen og kvelden skal vi tilbringe i sofaen. "Jule-tv", "jule-fyr i peisen" og godt pakket inn i "jule-pleddet". Sikkert i ført "jule-kosebuksa" og "jule-tøflene". Mys mys mys..... Bare læxe med masse "jule-godis" og rester fra dagen før. Mmmm :-)
Håper Sander får noe fint som vil underholde han hele dagen! Kanskje tilbehør til "jule-bilbanen"!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Maken til gladinnlegg:) Ble i helt lykke-humør selv jeg nå:) Og som jeg gleder meg til jul jeg også!! hipp hipp:)

Ha en fortsatt strålende dag, frk gledesspreder!

Solveig sa...

Takk! Du er også en gledesspreder! Jeg ble så "jule"-inspirert av bildene du har lagt ut i dag. Om ikke lenge kommer jeg på "jule"-shopping hos deg. Har sett så mange fine ting på bildene som jeg vil kjøpe. Gled dere venninner! I år kommer gavene fra Akademika på Bislett! :-)